همکاری فدراسیون شنا و سازمان بسیج با هدف توسعه شنای کشور

در دیدار سرپرست فدراسیون شنا با رئیس سازمان بسیج ورزش کشور طرح آموزش فراگیر و توسعه عمومی شنا با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های این دو مجموعه در جهت توسعه شنای کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، در این نشست که با حضور غلامرضا جعفری سرپرست فدراسیون شنا، کاظم یزدانی رئیس سازمان بسیج ورزش کشور و هدایت الله کوثری کیا دبیر هیات شنای نیروهای مسلح در محل فدراسیون شنا برگزار شد، طرفین ضمن تاکید بر وجود دیدگاههای مشترک و نگاه ارزشی در رویکرد به رشته پایه شنا، آمادگی خود را برای همکاری های دو جانبه و استفاده از ظرفیت های موجود در جهت توسعه و همگانی کردن شنا در سطح کشور اعلام کردند.

در این دیدار غلامرضا جعفری سرپرست فدراسیون شنا ضمن ارج نهادن به افتخارآفرینی های بسیج و روحیه بسیجی در پاسداری و حراست از حریم کشور در طول ٨ سال دفاع مقدس، فراگیری شنا در نیروهای مسلح و آحاد مردم را از ضروریات اجتناب ناپذیر جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: سفارش پیامبر اکرم (ص) بر فراگیری شنا و مکلف شدن والدین بر آموزش شنا به فرزندان بیانگر آن است که در اسلام فراگیری شنا همواره به عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح بوده و ما نیز باید در راستای تکالیف دینی در جهت توسعه و عمومیت بخشیدن به رشته شنا برنامه ریزی و فعالیت کنیم.

سرپرست فدراسیون شنا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های بالای بسیج در توسعه عمومی شنا تصریح کرد: با توجه به گستردگی و پتانسیل موجود در بسیج، می توان از این ظرفیت بالقوه علاوه بر نیروهای بسیج در جهت آموزش فراگیر و همگانی کردن این رشته در سطح کشور بهره گرفت.

وی تصریح کرد: سازماندهی و هدایت نیروها در سطح کشور از سوی بسیج و سیاستگذاری، تامین مربیان و نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده از سوی فدراسیون می تواند زمینه ساز اجرای طرحی بزرگ، ماندگار و ملی برای همگانی کردن شنا در کشور باشد.

در این نشست کاظم یزدانی رئیس سازمان بسیج ورزش کشور با تاکید بر اینکه تعلیم و فراگیری شنا جزو ماموریت های ذاتی نیروهای نظامی به شمار می رود، اظهار داشت: سازمان ورزش بسیج کشوردر راستای منویات مقام معظم رهبری با جامع نگری در بدنه بسیج دو مقوله ورزش همگانی و سازماندهی بسیج میلیونی را بطور جدی پیگیری می کند و در این راستا فراگیری ورزشهای آبی در اولویت برنامه های زیربنایی بسیج قرار دارد تا ضمن افزایش روحیه نشاط و شادابی در جوانان بسیجی، آمادگی و توانایی فردی نیروها در شرایط بحرانی تقویت شود.

وی با اشاره به زیر ساخت های غنی بسیج در بخش نرم افزاری و سخت افزاری اضافه کرد: در راستای اهداف مورد نظر بسیج سه رشته شنا، تیراندازی و رشته های رزمی در سطح نیروهای بسیج اجباری شده و تلاش داریم حداقل در این سه رشته افرادی با توانایی ها و مهارت های ویژه را تربیت کنیم.

مسئول سازمان ورزش بسیج کشور در ادامه با ابراز علاقمندی در جهت همکاری دو جانبه با فدراسیون شنا در جهت آموزش این رشته در سطح نیروهای بسیج خواستار امضای تفاهمنامه همکاری و استفاده از نیروهای متخصص و اجرایی فدراسیون در این زمینه شد.
در پایان این نشست مقرر شد پیش نویس طرح همکاری فدراسیون شنا و سازمان ورزش بسیج جهت آموزش و توسعه عمومی شنا تدوین و بصورت تفاهمنامه رسمی نهایی و اجرایی شود.

image_printپرینت مطلب