٢ بانوی شناگر ۵ رکورد ملی را جابجا کردند

مسابقات شنای بانوان قهرمانی کشور با جابجایی ۵ رکورد ملی توسط دو شناگر برتر این مسابقات از تیم های فارس و تهران همراه بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، در این دوره از مسابقات شنای قهرمانی کشور که با رقابت ٨ تیم و به میزبانی هیئت شنای تهران در ورزشگاه آزادی برگزار شد، زهرا حسین زاده از تیم فارس موفق شد ۴ رکورد ملی کشور را جابجا کند.

حسین زاده در ماده ١۵۰۰ متر آزاد با ثبت زمان ١٩ دقیقه و ٣۶ ثانیه و ١٣ صدم ثانیه رکورد قبلی این ماده (١٩ دقیقه و ۴٨ ثانیه و ١۶ صدم ثانیه متعلق به آرزو معتمدی شناگر تیم ستارگان دلفین بود) را به میزان ١٢ ثانیه و ٣ صدم ثانیه کاهش دهد.

این شناگر جوان تیم فارس همچنین در ماده ۵۰ متر پروانه موفق شد با کسب زمان ٣۰ ثانیه و ٧٨ صدم ثانیه رکورد قبلی این ماده را (٣۰ ثانیه و ٨۰ صدم ثانیه) که متعلق به خودش بود را به میزان ٢ صدم ثانیه کاهش دهد.

بهترین شناگر مسابقات قهرمانی کشور در ماده ١۰۰ متر پروانه نیز توانست با ثبت زمان ١ دقیقه و ٧ ثانیه و ٩٩ صدم ثانیه رکورد قبلی این ماده را (١ دقیقه و ٨ ثانیه و ١ صدم ثانیه) که به خودش تعلق داشت را به میزان ٢ صدم ثانیه کاهش دهد.

شناگر اول تیم فارس در ماده ٢۰۰ متر پروانه نیز آمادگی خودش را به رخ حریفان کشید و با کسب زمان ٢ دقیقه و ٣٢ ثانیه و ٧٢ صدم ثانیه رکورد قبلی این ماده را (٢ دقیقه و ٣۴ ثانیه و ۵٩ صدم ثانیه ) که در اختیار خودش بود را به میزان ١ ثانیه و ٨٧ صدم ثانیه کاهش دهد.

علاوه بر حسین زاده از تیم فارس، سارینا اشتیاقی از تیم تهران نیز موفق شد رکورد ملی ماده ١۰۰ متر کرال پشت را جابجا کند و خود را به عنوان دومین شناگر برتر کشور معرفی کند.

اشتیاقی در ماده ١۰۰ متر کرال پشت با کسب زمان ١ دقیقه و ١۰ ثانیه و ١۵ صدم ثانیه رکورد قبلی این ماده را (١ دقیقه و ١١ ثانیه و ۴۰ صدم ثانیه) که در اختیار خودش بود را به میزان ١ ثانیه و ٢۵ صدم ثانیه کاهش دهد.

گفتنی است تیم فارس مقام قهرمانی مسابقات شنای بانوان کشور یادواره شهیده زهرا باقری را کسب کرد و تیم های تهران و البرز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

image_printپرینت مطلب