آشنایی با قهرمان طولانی ترین مسابقات شنای بارسلونا

در پانزدهمین دوره ی رقابت های جهانی شنا “سان یانگ” ورزشکار اهل کشور چین با کسب سه مدال طلا در طولانی ترین رقابت های جهانی بار دیگر ثابت کرد که بدون شک یکی از بزرگترین شناگران عصر حاضر است.

یانگ در مسابقات جهانی شنای بارسلونا موفق شد در رقابت های ۴۰۰، ٨۰۰ و ١۵۰۰ متر آزاد با پیروزی بر رقیبان خود مدال طلا را از آن خود کند.
البته این شاهکار توسط کیت لدسکی در بخش بانوان نیز تکرار شد. با نگاهی به تاریخچه ی رقابت های جهانی فینا در میابیم که تنها “هتک” از استرالیا در سال ٢۰۰۵ پیش از این موفق به کسب هر سه عنوان طلا در این ماده های نفس گیر در یک دوره از رقابت های جهانی شده بود.
ورزشکار چینی در ١۵۰۰ متر رقابت های جهانی بارسلونا با زمان ١۴دقیقه و ۴١ ثانیه و ١۵صدم ثانیه به راحتی موفق به کسب مدال طلا شد.”سان یانگ” پیش از این در المپیک ٢۰١٢ لندن با رکوردشکنی در زمان ١۴دقیقه ٣١ ثانیه و ٢صدم ثانیه موفق به کسب مدال طلا در ١۵۰۰ متر آزاد شده بود و در همین رقابت ها توانست علاوه بر کسب دو مدال طلا، دو مدال رنگین دیگر نیز کسب کند. وی اولین حضور خود در رقابت های المپیک را در سال ٢۰۰٨ تجربه کرد که در سن ١۶ سالگی به مقام هشتمی در ماده ی ١۵۰۰متر رسید.
در سال ٢۰١١ در شانگهای، او موفق شد چهار مدال کسب کند که رنگ آن ها در ماده های ٨۰۰ و ١۵۰۰متر طلایی بودند، همچنین موفق شد در میان بهت تماشاگران رکورد جهانی را نیز جا به جا کند. نخستین حضور یانگ در رقابت های جهانی به سال ٢۰۰٩ رم برمی گردد که در آن بازی ها موفق شد در ماده ی ١۵۰۰ متر عنوان سومی را از آن خود کند.
کسب افتخارات پیاپی گواهی می‌دهد یانگ در سن ٢٢ سالگی بدون شک یکی از بزرگترین شناگران مسافت های طولانی تاریخ است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب