اعتراض ایران به کارشکنی سفارت قزاقستان در صدور روادید به تیم واترپلو جوانان

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: این فدراسیون به دلیل صادر نشدن روادید واترپلوئیست های جوانان ایران برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا در قزاقستان به کنفدراسیون شنا آسیا اعتراض کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، برانوش نیک بین ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تیم واترپلو جوانان کشورمان که برای شرکت در قهرمانی آسیا در قزاقستان باید به این کشور اعزام می شد، به دلیل کارشکنی سفارت قزاقستان و ندادن روادید از حضور در این رقابتها بازماند.

وی گفت: این کارشکنی هابرای اولین بار نیست که در اعزام تیمهای ایرانی به رقابتهای برون مرزی صورت می پذیرد و پیش از این نیز تیم های دیگری به دلیل عدم همکاری از چند رقابت مختلف بازمانده اند.

سرپرست فدراسیون شنا موضوع ارتباط اعزام نشدن این تیم با بحث تعلیق این فدراسیون را رد کرد و گفت: این شرایط در گذشته هم بوده و سفارتخانه ایی به دلیل سهل انگاری باعث شده که تیم های از کشور به رقابتهای مختلف بازبمانند.

تیم واترپلو جوانان ایران (کمتر از ١٩ سال) که طبق برنامه قرار بود روز هشتم شهریور ماه جاری برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا راهی آلماتی قزاقستان شود، به دلیل صادر نشدن روادید، از سفر به این کشور بازماند.

تیم جوانان کشورمان درحالی از سفر به قزاقستان باز می ماند که این تیم ظرف شش ماه و نیم گذشته چندین مرحله اردوهای آماده سازی داخلی و اردوی خارجی ترکیه را پشت سر گذاشته و بازیکنان این تیم در شرایط آمادگی بالایی قرار داشتند و امید کسب عناوین اول تا سوم محسوب می شدند.

مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان آسیا حکم رقابتهای انتخابی جام جهانی جوانان جهان را داشت.

مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جام جهانی از دیروز (جمعه ١۰ شهریور ماه جاری) با حضور تیم های مطرح آسیایی در شهر آلماتی قزاقستان آغاز شد.

image_printپرینت مطلب