باید در آموزش شنا قوی‌تر عمل کنیم/ تعدد مدال های آسیایی و المپیک توجه به شنا را ضروری می کند

سرپرست فدراسیون شنا گفت: در بحث آموزش باید خیلی قوی‌تر از این عمل کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، برانوش نیک ‌بین در مراسم تجلیل از برترین‌های شنای خراسان رضوی که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، افزود: امیدوارم مربیان مجرب این استان در کشف استعدادها قوی‌تر عمل کرده و قهرمانان خوبی تحویل جامعه ورزشی بدهند تا در آینده افتخار آفرینی کنند.

وی ادامه داد: ١۴۰ مدال در بازی‌های آسیایی و المپیک در رشته شنا توزیع می‌شود که این توجه بیشتر به ورزش شنا را ضروری می‌کند.

نیک بین با اشاره به امکانات سخت‌افزاری شنا در کشور عنوان کرد: در دهه ٧۰ حدود ۴۰ استخر داشتیم ولی در حال حاضر بیش از ٢۰۰۰ استخر در سطح کشور داریم. روزی آرزوی استخرهای مدرن را داشتیم ولی در حال حاضر در اکثر استان‌ها چنین استخرهایی وجود دارد.

نیک‌بین تصریح کرد: خراسان رضوی پتانسیل بالایی در ورزش شنا دارد و قطب شنای کشور محسوب می‌شود که حاصل مدیریت‌های خوب گذشته و حال است.

وی با بیان اینکه شناگران خراسان رضوی رکوردهای خوبی در سطح استان دارند، افزود: تعداد مربیان فعال در بخش قهرمانی کم است و این تعداد باید افزایش یابد.

سرپرست فدراسیون شنا خاطرنشان کرد: خراسان رضوی امکانات سخت افزاری خوبی دارد و می‌تواند میزبان مسابقات ملی و بین‌المللی باشد.

مجید مشتاق، سرپرست هیات شنا استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: هیات استان همواره جزو هیات‌های فعال کشور بوده که این حاصل کار روسای قبلی و پیشینیان است.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی برای هیات بسیار مهم است، افزود: باید تلاش کنیم تا با همدلی و وفاق بیشتر موفقیت‌های شنا روز به روز افزایش پیدا کند.

image_printپرینت مطلب