تکذیب گزارش منتشر شده در سایت ایلنا

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو طی بیانیه رسمی مطلب منتشر شده "مدیرانی که جای ‏شناگران رکورد می زنند" در سایت ایلنا را تکذیب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سایت خبرگزاری کار ایران “ایلنا” در تاریخ ۱ / ۴ / ۹۴ با تیتر ( فدراسیونی با بیشترین تغییر ) و ( مدیرانی که جای ‏شناگران رکورد می زنند ) مبادرت به انتشار مواردی خلاف واقع علیه مدیریت ‏و سایر اعضای فدراسیون و متاسفانه موجب هتک حرمت شده است. از این رو فدراسیون شنا رسما طی بیانیه ای محتوای گزارش منتشر شده را تکذیب می کند.

لازم به ذکر است متن تکذیبیه در تاریخ ۳ مرداد سال ۱۳۹۴ به دفتر مدیریت خبرگزاری ایلنا ارسال شده است.

 

متن تکذیبیه به شرح زیر است:

 

جناب آفای حیدری
مدیریت محترم خبرگزاری ایلنا

سلام،
با توجه به انتشار گزارشی با عنوان ” مدیرانی که جای شناگران رکورد می‌زنند” در خبرگزاری کار ایران و تکرار مطالب کذب که موجبات تشویش اذهان عمومی و افترا به نیروهای متعهد کشور را ایجاد کرده، لازم است نسبت به درج جوابیه رسمی فدراسیون شنا طبق قانون مطبوعات اقدام نمایید.

۱- قطعا مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا برای تغییر در وضعیت قبلی و با توجه به شناخت از کارنامه و برنامه های کاندیدای مختلف با رای قاطع تیم مدیریت جدید را انتخاب کرده است. بعد از حضور مسئولانی که برای تغییر ، تحول و بهبود شرایط انتخاب شده اند، تغییر و تحول در زیر مجموعه سیستم و برخی کمیته های فدراسیون اجتناب ناپذیر بوده و انتقاد در این خصوص بی مورد است. چنان که بعد از تغییر رئیس دولت نیز شاهد تغییر در اکثر وزارت خانه ها هستیم و این موضوع غیر طبیعی نیست.
۲-از آنجایی که در فدراسیون شنا رئیس، قائم مقام ، دبیر و تمامی مسئولان کمیته ها از اعضای ورزشی این خانواده هستند و فضایی دوستانه بر مدیریت این ارگان حاکم است، جا به جایی افراد با توجه به استراتژی های کلی مدیریت، مسائل شخصی افراد(مثل عدم تمایل به کار در یک حوزه یا ارتقای شغلی و …) صورت گرفته و با اعمال سیاست جذب حداکثری در مدیریت فدراسیون تاکنون از بیشترین ظرفیت منابع انسانی استفاده شده است. آنطوریکه که بسیاری از افراد نام برده در گزارش مورد نظر همچنان در سنگرهای مختلف مشغول فعالیت و همکاری با فدراسیون هستند.
۳-جالب اینکه محتوای گزارش منتشر شده در بسیاری از موارد خود ناقض بندهای دیگر است. سیروس طاهریان، نادرغفوری، حمید شب انگیر و سایر افراد نام برده خود عضو کمیته فنی واترپلو فدراسیون بوده و در تغییر و تحولات کادر فنی تیم های ملی اعمال نظر می کنند. پس اولا برخلاف ادعای ذکر شده در فدراسیون خرد جمعی حاکم است و دوما این افراد در قبول یا رد مسئولیت در حوزه های مختلف مثل مربیگری تیم های ملی خود نیز در تصمیم گیری ها شریک بوده اند. چونان که ممکن است در بهره گیری از خرد جمعی یک فرد نظر دیگری داشته باشد اما در نهایت نظر اکثریت مورد تائید قرار می گیرد.
۴-لازم به ذکر است مجمع عمومی فدراسیون مسئولیت تصمیم گیری در موارد مختلف را به شخص رئیس داده و سایر افراد در کمیته های فنی نقش مشورتی را ایفا می کنند و مدیریت فدراسیون شنا بر اساس صورت جلسه های مستند و موجود همواره نظر افراد فنی را در تصمیم گیری ها جویا شده است.
۵-انتقادهای بی پایه و اساس درباره مشاور عالی متاسفانه بدون شناخت از حوزه اختیارات مطرح شده است. لذا مشاور عالی کنونی با دارا بودن تجربیات لازم در حوزه فدراسیون شنا انتخاب و از زمان تصدی با توجه به سوابق سال های قبل خدمات قابل توجهی را به این فدراسیون در زمینه های مختلف ارائه نموده اند. متاسفانه انتقاد وارد شده در این خصوص کاملا بی مورد بوده و بیان افترا به اشخاص حقیقی و حقوقی مورد نظر قطعا با پیگیری از سوی مراجع قانونی همراه خواهد بود.
۶-حضور مدیران ارشد اقتصادی و صنعتی در هیات رئیسه فدراسیون در کنار مدیران و سایر اعضای ورزشی نه تنها جای نقد ندارد بلکه به عنوان یکی از دستاوردهای مدیریت فدراسیون شمرده می شود. چنان که در شرایط مقاومت اقتصادی با مدیریت همین افراد و کمک هیات رئیسه محترم در جذب سرمایه، فدراسیون شنا موفق به برگزاری دو رویداد بین المللی در مدت شش ماه در کشور شده است.
۷- یک نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون طبق دستورالعمل اعضا برای نظارت بر امور حق شرکت در تمامی جلسات کمیته های مختلف فدراسیون را دارد.
۸-متاسفانه خبرگزاری کار ایران ایلنا براساس اطلاعات ناقص و بدون بیان تائید از هیچ شخصیت حقیقی و یا حقوقی در متن گزارش به بیان افترا، نشر اکاذیب و تشویق اذهان عمومی در این گزارش پرداخته و قطعا حق شکایت در این باره برای فدراسیون شنا محفوظ است.

امیرکمالی
مدیر روابط عمومی فدراسیون شنا

image_printپرینت مطلب