رضاخانی: باید به شناگران فرصت کسب تجربه بدهیم

سرمربی تیم ملی شنا جوانان ایران از برنامه تمرینی ملی پوشان پیش از اعزام به مسابقات نانجینگ چین خبر داد و گفت: باید به شناگران فرصت کسب تجربه بدهیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حامد رضا خانی در حاشیه تمرین تیم ملی شنای جوانان اظهار کرد: ما از ٢۶ اسفند ماه سال ١٣٩١ تمرینات تیم را آغاز کردیم. یک استراحت کوتاه در تعطیلات نوروز داشتیم. عملا از هشت هفته قبل بعد از مسابقات آب های آزاد به صورت متمرکز کار را دنبال کردیم. با پیگیری های فدراسیون و رایزنی با کمیته ملی المپیک قرار شد تا پنج شناگر را به مسابقات آسیایی چین اعزام کنیم.
وی افزود: با هشت هفته تمرین نمی توان انتظار داشت که جوانان شنای ایران کار خارق العاده ای در چین انجام دهند. ولی برای شروع نیاز داریم تا شناگران را به مسابقات بین المللی بفرستیم و به آن ها فرصت دهیم تا تجربه کسب کنند. شناگران تیم ملی جوانان پشتوانه تیم ملی بزرگسال هستند و باید پایه درستی را پی ریزی کنیم تا در آینده شاهد موفقیت آن ها باشیم.
سرمربی تیم ملی شنا جوانان اظهار امیدواری کرد: اگر در بعضی از ماده ها به نیمه نهایی مسابقان آسیایی چین برسیم، نتیجه قابل قبولی گرفته ایم. ما در ماده های ۵۰ متر آزاد، ۵۰ متر پروانه، ١۰۰ متر آزاد، ١۰۰متر پروانه، ٢۰۰متر پروانه، ١۰۰ متر کرال پشت، ٢۰۰ متر کرال پشت، ۴در ۵۰ متر و دو ماده مختلط تیمی شرکت می کنیم. در حال حاضر دوره بارگیری را طی می کنیم. تا کنون هفته ای ٩ جلسه تمرین داشتیم. اما در هفته آخر شش جلسه تمرین می کنیم و از شدت، متراژ و حجم تمرین کم می کنیم.
رضاخانی در پایان گفت: فدراسیون شنا در حد بضاعت خود تدارکات لازم را برای ملی پوشان فراهم کرده است. به هر حال ورزش شنا امروز با چالش هایی روبرو است که حل و فصل آن ها به تنهایی برای فدراسیون مقدور نیست و نیاز به کمک سایر نهادها از جمله وزارت ورزش دارد. با این وجود انصافا مسئولان فدراسیون برای پیشبرد برنامه های تیم ملی تمام اقدام های لازم را انجام داده اند.
بنا براین گزارش تیم ملی شنا جوانان ایران در روز ٢۵ مرداد ماه به مسابقات آسیایی نانجینگ چین اعزام می شود. رهام پیروانی، نیما عبداللهی، محسن مهمان نواز، رضا بیک محمدی، کامیاب کریمی به مربیگری حامد رضاخانی اعضای تیم شنا را تشکیل می دهند.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب