رضا حبیبی از توسعه شنا در کشورهای فارسی زبان خبر داد

رئیس هیات شنای استان تهران از رایزنی با کشورهای آسیای میانه و تشکیل هسته مشترک برای توسعه شنا در کشورهای فارسی زبان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ رضا حبیبی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای توسعه شنا در سطح آسیای میانه گفت: در حاشیه بازی های آسیایی نانجینگ چین که به عنوان سرپرست کاروان اعزامی ایران با مسئولان کنفدراسیون و سایر کشورها دیدار داشتم رایزنی های بسیار خوب و موثری انجام شد. در جلسه ای که با اعضای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا و همچنین وزیر ورزش کشور افغانستان و مدیر اجرایی کمیته ملی المپیک تاجیکستان داشتیم بر لزوم همکاری های مشترک در حوزه شنای آسیای میانه تاکید شد.
وی افزود: با شناختی که مسئولان شورای المپیک آسیا از پتانسیل ورزش ایران دارند این بحث را طرح کردند که سایر کشورهای فارسی زبان همجوار مثل افغانستان و تاجیکستان از تجربه فدراسیون شنای ایران بهره ببرند. در نهایت هم هسته ای تشکیل شد که این سه کشور همکاری های مشترکی داشته باشند.
رئیس هیات شنای استان تهران خاطرنشان کرد: ما می توانیم در زمینه های مختلف با کشورهای همسایه همکاری کنیم. از جمله این همکاری ها می توان به برگزاری اردوها و مسابقات تدارکاتی مشترک در حوزه شنای آقایان و بانوان اشاره کرد. همچنین می توان زمینه اعزام مربی های ایرانی به سایر کشورها پدید آورد و از نیروهای مستعد تاجیک و افغان برای شرکت در دوره های آموزشی ایران نیز دعوت به عمل آورد. امیدوارم بتوانیم در حوزه توسعه شنای آسیا هم گام های بسیار موثری برداریم.
حبیبی در پایان گفت: قرار بر این شد که بازدید هایی از کشورهای افغانستان و تاجیکستان داشته باشیم و امکانات و منابع سخت افزاری و همچنین سطح دانش شنای آن ها ارزیابی کنیم. در نهایت هم گزارشی از امکانات آن ها تهیه کنیم تا بتوانیم همکاری های سه جانبه خود را آغاز کنیم.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب