برگزاری نشست نواب رئیس بانوان هیات های شنا کشور

نشست نواب رئیس هیات‌های شنا استانی فدراسیون به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نشست نواب رئیس هیات‌های شنا استانی فدراسیون با حضور شهرناز ورنوس نایب رئیس فدراسیون، حمیده صادقی عضو هیئت رئیسه فدراسیون، زهره مردانی رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، پیمان گرامی‌ رئیس هیات شنا استان اصفهان و عضو هیات رئیسه فدراسیون و دیگر مسئولان و مدعوین در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران اصفهان روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این نشست شهرناز ورنوس نایب رئیس فدراسیون ضمن تشکر از مسئولان هیات شنای استان اصفهان اظهار داشت: هیات شنای استان اصفهان جزو هیات‌های فعال کشور است و به نوعی دست راست فدراسیون محسوب می‌شود، این هیات در اکثر برنامه‌ها پیش قدم بوده چراکه هیات توانمندی است و با فعالیت‌هایی که در راستای بحث همگانی، استعدادیابی، توسعه رشته شنا و … انجام می‌دهد جزو هیات‌های نمونه است.

وی ادامه داد: با توجه به طرح ملی بانو توانا و اینکه یک هماهنگی بین همه استان‌های کشور در راستای بحث شنای بانوان و اجرایی کردن این طرح بوجود آید نشست نواب رئیس هیات‌های شنا استانی فدراسیون شنا برگزار شد.
شهرناز ورنوس پیرامون طرح ملی بانو توانا گفت: این طرح که از طرف وزارت ورزش و جوانان است ویژه بانوان سالمند بالای ۵۵ سال است و فدراسیون‌های نجات غریق و شنا را شامل می‌شود، بخشی که حیطه فدراسیون ما است تمرین در آب بوده تا در بین سالمندان ایجاد انگیزه و جذب ورزش شنا شوند.


پیمان گرامی‌ رئیس هیات شنا استان اصفهان نیز بیان داشت: در این نشست میزبان ۳۱ نواب رئیس هیات شنای سراسر کشور بودیم که در این جلسه تقویم ورزشی بانوان در سال ۱۴۰۳ مطرح شد، همچنین پیرامون بحث اجرایی شدن طرح ملی بانو توانا بحث و گفتگو شد، قطعا با اجرایی شدن این طرح گام بزرگی در بحث همگانی شدن رشته شنا برداشته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با ساخت اولین سازه متحرک توانستیم مسابقات کشوری بانوان (جام حجاب) را میزبانی کنیم و برگزاری این رقابت ها این نوید را به ما داد تا بتوانیم استخرهای غیراستاندارد را به استخرهای استاندارد تبدیل کنیم و زمانیکه استخر استاندارد داشته باشیم می‌توانیم میزبان مسابقات ملی و بین‌المللی باشیم.
رئیس هیات شنا در پایان با بیان اینکه ۱۰۳ مرکز تخصصی شنا، ۱۱ مرکز تخصصی واترپلو و ۳ مرکز تخصصی شیرجه در سطح استان داریم، تاکید کرد: ویژه‌ترین برنامه برای ۳ ماهه آینده پیگیری فرآیند استعدادیابی در مراکز تخصصی شنا، شیرجه و واترپلو است که در فصل تابستان بسیار فعال خواهیم بود.


سپیده بهروزفر نایب رئیس هیات شنا استان اصفهان نیز پیرامون طرح ملی بانو توانا گفت: طرح ملی بانو توانا با هدف ارتقای سلامت و افزایش مشارکت بانوان سالمند در ورزش‌های همگانی و جلوگیری از پیری زودرس اجراء می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح یکی از طرح‌های سلامت محور ورزشی کشور است که امیدواریم با موفقیت در استان اصفهان و دیگر نقاط کشور اجرایی شود.


در ادامه حمیده صادقی عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی ایران در جمع خبرنگاران گفت: نشست نواب رئیس هیات‌های شنا استانی فدراسیون به میزبانی استان اصفهان از نظر کمی و کیفی در شرایط بسیار مطلوب برگزار شد و پیرامون تقویم ورزشی شنای بانوان، تشکیل مدارس شنا، طرح ملی بانو توانا بحث و گفتگو شد.
وی افزود: بانو توانا یک طرح ملی است که در وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ریزی شد و با همکاری فدراسیون‌های نجات غریق و شنا، پروتکل و استاندارد برگزاری آن به هیات‌های استانی ارسال گردید و اعتبار این طرح توسط وزارت ورزش و جوانان به ادارات کل ورزش و جوانان تخصیص یافت، امیدوارم این طرح در سطح کشور به خوبی اجراء شود.
عضو هیات رئیسه فدراسیون در پایان پیرامون میزبانی مسابقات بین‌المللی شنای بانوان گفت: وزارت ورزش و فدراسیون در چارچوبی که تعریف شده از میزبانی مسابقات بین‌المللی شنای بانوان استقبال خواهند کرد.
در پایان نشست مراکز برتر تخصصی شنای بانوان کشور معرفی شدند که هر ۳ مرکز از استان اصفهان بود که عبارتند از: مرکز تخصصی شنای فولادمبارکه، مرکز تخصصی شنای دانشگاه آزاد شهرضا و مرکز تخصصی شنای اریس.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب