شناگران مطرح المپیک و جهان در مسابقات جهانی ترکیه/ جای خالی مایکل فلپس

یازدهمین دوره رقابت مسابقات مسافت کوتاه قهرمانی جهان ( استخر ٢۵ متر ) با رقابت شناگران مطرح دنیا در شهر استانبول پیگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، در این مسابقات که با رقابت ٩۵۰ شناگر از ١۶۰ کشور جهان از صبح امروز چهارشنبه در شهر استانبول ترکیه آغاز شد، شناگران مطرح و صاحب نامی از جمله “لوچه ” و “مت گریورز” از آمریکا، “مالادو” از فرانسه، ” سانتوز” از برزیل، “مروزوف” از روسیه و… حضور دارند.

ضمن اینکه “کارلو زانتی ” مسئولیت فنی این مسابقات را بر عهده دارد.

در این رقابتها از میان قهرمانان المپیک لندن، غیبت “ناتان آدرین” به علت مصدومیت انگشت دست و “مایکل فلپس” از آمریکا به جهت بازنشستگی قابل توجه است. اما حضور هشت قهرمان المپیک از جمله “رایان لاکتی” (دارنده ۴ مدال طلای المپیک)، “مت گریوز”، “پل بیدرمن”، “فیلیپو مانینی” و “فلورن مانودو” از کشور آمریکا به بالا رفتن کیفیت این مسابقات کمک می کند.

همچنین شناگران استرالیایی پس از ناکامی در رقابتهای المپیک ٢۰١٢ لندن با تیمی جوان و برای جبران ناکامی های المپیک گام به استانبول ترکیه گذاشته اند.

“خولیو ماکلونیا” رئیس اروگوئه ای فدراسیون جهانی شنا (fina) حضور دارد و از نزدیک نظاره گر این رقابتها است.

مسابقات شنای مسافت کوتاه قهرمانی جهان که ٢٢ آذر ماه آغاز شده پس از ٣ روز رقابت شناگران روز شنبه ٢۵ آذر ماه به پایان خواهد رسید.

image_printپرینت مطلب