قهرمانان و مسئولان فدراسیون شنا به دیدار ایثارگران می روند

سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس نمادی زیبا، غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی است. به همین مناسبت جمعی از مسئولان فدراسیون شنا و قهرمانان این رشته ورزشی به عیادت از جانبازان هشت سال دفاع مقدس می روند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شهر خرمشهر در چهارم آبان ۱۳۵۹ پس از ۳۵ روز پایداری و جانفشانی به اشغال نظامیان عراقی درآمد و به مدت ۵۷۸ روز در تصرف بعثی‌ها باقی ماند. ۱۹ ماه بود که دشمن در این سرزمین آشیان کرده بود و در ذهن پلید خود این باور را می پروراند که تصرف خرمشهر نقطه شروع تصرف همه ی ایران است .
تصرف حتی وجبی از دامان خاک کشور به دست دشمن در باور مردان ایران زمین لکه ی ننگی بود. لکه ننگی که باید با خون پاکترین و عزیزترین دلاور مردان حماسه ساز سرزمین مقدس ایران شسته می شد. از اینرو بود که از جای جای کشور لشکریان صاحب الزمان جان بر کف با خون خود بر کوچه و دیوارهای خونین شهر نوشتند ‘لبیک یاحسین’
درنهایت ، ساعت دو بعد از ظهر سوم خرداد ۱۳۶۱ پس از ۲۴ روز رزم بی‌امان طی عملیات پیروزمندانه ی بیت المقدس که از دهم اردیبهشت ماه آغاز شده بود، خرمشهر همیشه قهرمان به طور کامل ازاشغال نظامیان عراق خارج و به دامان میهن بازگشت.
سوم خردادماه یادآور خون های پاکی است که برای نشاندن نهال آزادی در خرمشهر بر زمین این دیار ریخته شد.
به همین مناسبت مسئولان فدراسیون شنا به همراه قهرمانان رشته های ورزشی شنا، شیرجه و واترپلو به عیادت از جانبازان هشت سال دفاع مقدس می روند.
بر همین اساس قهرمانان ایران ساعت ۱۱ فردا(یکشنبه) با در دست داشتن شاخه های گل از جانبازان آسایشگاه شهید بهشتی عیادت می کنند. طبق اعلام مسئولان قرار است کاپ قهرمانی تیم ملی شنا ایران در مراسمی به ایثارگران عزیز به عنوان قهرمانان واقعی ایران تقدیم شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب