لیگ را با شرایط استاندارد و کیفی برگزار می کنیم/ در واترپلو سقف قرارداد نداریم

سرپرست کمیته مشورتی واترپلو با اشاره به آغاز مسابقه‌های لیگ برتر واترپلو از ٢٣ تیر گفت: امسال علاوه بر برگزاری مسابقات در شرایط استاندارد در نظر داریم با حضور هشت تیم کیفیت برگزاری مسابقه‌های لیگ را نسبت به دوره‌های قبل افزایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا نادر غفوری با اشاره به آغاز مسابقه‌های لیگ برتر واترپلو از ٢٣ تیرماه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار داشت: در جلسه‌ای که هفته گذشته با روسای باشگاه‌ها برگزار کردیم، مقرر شد تا لیگ امسال را با هشت تیم برگزار کنیم. طبق توافق حاصل شده دو تیم از هیات شنای تهران در این مسابقه‌ها شرکت می‌کنند. به احتمال زیاد دانشگاه آزاد و نفت تهران نمایندگان تهران در لیگ برتر واترپلو خواهند بود. همچنین باشگاه‌های نفت و گاز گچساران، نفت و گاز امیدیه، هیات شنای زنجان، هیات شنای گیلان و فولاد ماهان سپاهان در این جلسه حاضر خواهند بود.

وی با اشاره به برنامه بلندمدت کمیته واترپلو گفت: ما سعی می‌کنیم تا حد امکان از تیمداری هیات‌ها در لیگ پرهیز کنیم و سعی کنیم تا سرمایه‌گذاران را برای شرکت در لیگ برتر واترپلو ترغیب نماییم. امسال تیم خانه شناگران اصفهان در لیگ برتر واترپلو شرکت نمی‌کند زیرا آن‌ها هنوز ورودی سال قبل را پرداخت نکرده‌اند و امسال نیز گفته‌اند که وضعیت مالی مناسبی ندارند.

غفوری در پاسخ به سئوالی درباره علت برگزاری لیگ با ٨ تیم خاطر نشان کرد: ما برای شهرستان‌های مختلف امکانات سخت‌افزاری و استخر مناسب واترپلو در اختیار نداریم. تصمیم گرفته‌ایم تا امسال همه بازی‌ها در استخرهای قانونی ٢۰ در ٣۰ متر ویژه واترپلو برگزار شود. در سال‌های قبل بازی‌ها در استخرهای کوچکتر هم برگزار می‌شد و مثل این بود که بازی فوتبال ١١ نفره در زمین فوتبال ٧ نفره برگزار شود که به هیچ وجه پسندیده نبود. اما امسال سعی کردیم تا تنها تیم‌هایی در مسابقه‌ها شرکت کنند که بتوانند از امکانات سخت‌افزاری مناسب بهره‌برداری کنند.

سرپرست کمیته مشورتی واترپلو با اشاره به گفته‌های سرپرست فدراسیون شنا درباره پخش تلویزیونی مسابقه‌های واترپلو گفت: شخص نیک‌بین به خاطر ارتباطی که با مسئولان صداوسیما دارد، در تلاش است که مسابقه‌های لیگ امسال پوشش تلویزیونی داشته باشد. البته تمام استخرهای شهرهای مختلف از نور و امکانات مناسب برای پوشش مسابقه‌های لیگ برخوردار نیستند و تنها استخرهای تهران و اصفهان قابلیت فیلمبرداری برای صدا و سیما را دارند. از سوی دیگر برخی از تیم‌های ما خودشان استخر ویژه واترپلو در اختیار ندارند. مثلا گیلان استخر نیروی دریایی را برای مسابقه‌ها اجاره می‌کند یا اینکه تیم نفت و گاز گچساران استخر شرکت نفت را برای بازی در اختیار می‌گیرد.

غفوری در پاسخ به سئوالی درباره میزان دستمزد و سقف قراردادهای بازیکنان در لیگ واترپلو یادآور شد: دستمزد یک بازیکن واترپلو آنقدر ناچیز است که دیگر ما نمی‌توانیم برای آن سقفی تعیین کنیم. از سوی دیگر در بعضی موارد شاهد هستیم که بازیکنان تا ماه‌ها حقوق خود را از تیم‌ها دریافت نمی‌کنند. در اساسنامه صحبتی از حداقل و حداکثر دستمزد نیست و ما امیدواریم تا با توسعه لیگ واترپلو و حضور بخش خصوصی شاهد رونق این رشته ورزشی باشیم.

وی درباره زمان برگزاری مسابقه‌های واترپلو در لیگ گفت: رقابت‌ها از ٢٣ تیر به مدت دو هفته آغاز می‌شود و پس از آن به دلیل تداخل با ایام ماه مبارک رمضان و همچنین مسابقه‌های آسیایی جوانان و بزرگسالان حدود دو ماه تعطیلی داریم و بلافاصله بعد از آن مسابقه‌ها را پی‌گیری می‌کنیم.

سرپرست کمیته مشورتی واترپلو همچنین از احتمال میزبانی ایران برای مسابقه‌های باشگاه‌های آسیا خبر داد و گفت: پس از مشکلاتی که کویت در میزبانی دوره قبل این بازی‌ها داشت که نهایتا به لغو رقابت‌ها منتهی شد، ما چند بار درخواست میزبانی را مطرح کردیم و شاید امسال با موافقت کنفدراسیون آسیا میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران برسد.

غفوری در پایان درباره برگزاری مسابقه‌های واترپلوی ساحلی در جزیره کیش گفت: زمان این مسابقه‌ها در مهرماه سال جاری است و امیدواریم که میزبان مناسبی برای نخستین دوره این رقابت‌ها باشیم. تیم‌های آسایی زیادی از برگزاری این رقابت‌ها استقبال کرده‌اند اما تاکنون تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقه‌ها مشخص نیست. پیش‌بینی می‌کنیم کشورهای حاشیه خلیج فارس در این مسابقه‌ها شرکت کنند.

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ