ملی‌پوشان واترپلو تشنه پیروزی بر اندونزی

تیم ملی واترپلو ایران در دومین دیدار خود در چارچوب مسابقات واترپلو بازی های آسیایی ساحلی تایلند فردا (چهارشنبه) به مصاف اندونزی می رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ اندونزی دومین حریف ملی پوشان واترپلو در بازی های آسیایی ساحلی تایلند است. تیمی که دیدار نخست خود را به کویت باخت. مردان اندونزی بدون شک می‌آیند تا با دست پر از دیدار مقابل واترپلوئیست های ایران خارج شوند.

اَندونِزی یا بطور رسمی جمهوری اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد. اندونزی یک مجمع‌الجزایر متشکل از ۱۷،۵۰۸ جزیره و ۳۳ استان است.این کشور با جمعیت ۲۳۸ میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است. کشوری که ۸۶٫۱درصد از مردم آن مسلمان هستند.

ورزش در اندونزی جایگاه مهمی دارد. فوتبال و بدمینتون ورزشهای محبوب مردم این کشور است. البته به لطف طلاهای متعدد بدمینتون در المپیک این رشته ورزشی به عنوان مهم ترین رشته در بین مردم این کشور مطرح است.

واترپلو هم در اندونزی قدمتی طولانی دارد. واترپلو اندونزی تا سال ۱۹۷۰ و بازی های آسیایی آن دوره جزو قدرت های برتر آسیا بود. اتفاقا در بازی های آسیای همان سال که به میزبانی تایلند برگزار می شد توانست تیم ملی ایران را در مسابقه رده بندی با حساب یک بر صفر مغلوب کند و سوم آسیا شود.

اندونزی همیشه در واترپلو حضوری مستمر دارد. این تیم پرتلاش امسال و در رقابت های واترپلو ساحلی آسیا باید مقابل ملی پوشان واترپلو ایران قرار بگیرد. تیمی جوان که با میانگین سنی نزدیک به ۲۲ سال امیدوار است مقابل بزرگان واترپلو ایران با میانگین سنی ۲۵ سال خوش بدرخشد. پیروزی مقتدرانه ایران در بازی نخست و شکست اندونزی مقابل کویت شرایط را برای کسب دومین پیروزی تیم ملی قدری سخت کرده است. اندونزی انگیزه کافی را برای جا نماندن از کورس بالانشینان دارد و ایران هم به دنبال تثبیت جایگاه خود است.

این دیدار  روز چهارشنبه (۲۸ آبان) در ساحل “کارن شمالی” برگزار می شود.

 

ترکیب تیم ملی واترپلو ساحلی ایران در مسابقات آسیایی تایلند (پوکت):

بازیکنان: سجاد عبدی، امیرحسین خانی، حامد ملک خانبانان، عطا برخوردی، علی پیروز خواه، نیما خوشبخت و محسن جلیلی

کادر فنی: رضا جعفری (سرمربی)، علی امیریان (مربی)

 

ترکیب تیم ملی واترپلو ساحلی اندونزی در مسابقات آسیایی تایلند (پوکت):

بازیکنان:  نویان پوترا – محمد اووایزولگارنی- بردلی لگاوا- دلوین فلکیانو- ریجکی مولیا- بنی رسپاتی- رضا پوترا

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب