هدف از برگزاری کلاس های بازآموزی بالابردن سطح کیفی لیگ است

رئیس سازمان لیگ برتر واترپلو هدف از برگزاری کلاس های بازآموزی داوری و مربیگری را بالابردن سطح کیفی لیگ عنوان کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فدراسون شنا، شیرجه و واترپلو، محمدهادی بیگ با اشاره به برگزاری کلاس بازآموزی داوری ومربیگری واترپلو در اصفهان افزود: خوشبختانه در بخش داوری واترپلو ایران از سطح بسیار بالایی در آسیا برخوردار است و انتخاب افرادی مانند مسعود رضوانی جهت قضاوت در بازیهای جهانی و همچنین نادر غفوری برای قضاوت در مسابقات فینا ترافی و بسیاری از قضاوت های خوب داوران ایرانی در مسابقات بین المللی دلایلی برای این ادعا می باشد.
 
اما اینکه این سطح داوری بتواند سال به سال پیشرفت کند موضوع بسیار مهمی است چرا که سایر رقبای آسیایی با سرمایه گذاری در واترپلو در این بخش نیز فعالیتهای زیادی را انجام می دهند،برای پیشرفت در این بخش تلاش داوران رده بالا در کنار بها دادن به داوران جوان راهکارهای بسیار خوبی است که فدراسیون در این رابطه افق بسیار خوبی را ترسیم کرده و با طی روند وبرنامه کنونی می توانیم به آن دست پیدا کنیم.
 

وی تصریح کرد: فدراسیون شنا با هدف ارتقای سطح دانش فنی مربیان لیگ برتر واترپلو یک دوره کلاس باز آموزی مربیگری واترپلو را نیز ویژه مربیان لیگ برتر، لیگ دسته اول و مسابقات رده های سنی قهرمانی کشور به صورت همزمان برگزار می کند و به طور کلی شرط حضور در تمامی مسابقات واترپلو تحت پوشش فدراسیون شنا به عنوان مربی و داور واترپلو حضور و البته قبولی در دوره های مذکور می باشد. رئیس سازمان لیگ برتر واترپلو همچنین افزود: بالا بردن سطح کیفی و پویایی لیگ از مهمترین اهداف فدراسیون در سال جاری است، خوشبختانه سرپرست فدراسیون که خود عضو خانواده شنا شیرجه وواترپلو است بر کار گروهی و خرد جمعی در تصمیمات مهم وکلیدی رشته ها تاکید دارد و این مهم را نیز در عمل ثابت کرده است، همین سیاست باعث بوجود آمدن روحیه بسیار خوبی در رشته های فدراسیون بویژه در میان ورزشکاران واترپلو شده است.
 
بیگ در پایان اظهار داشت: قطعاً هرچه سطح فنی لیگ بالاتر باشد می توانیم به موفقیت و پیشرفت تیم ملی واترپلو امید بیشتری داشته باشیم چرا که لیگ در تمامی رشته ها بستری خاص وویژه برای تشکیل و مهیا شدن تیمهای ملی بخصوص در رشته های تیمی است. شایان ذکر است دومین دوره کلاس های بازآموزی مربیان و اولین دوره کلاس های بازآموزی داوران واترپلو از تاریخ چهارشنبه ١٨ لغایت امروز ٢۰ اردیبهشت ماه به میزبانی استان اصفهان در حال برگزاری است.

image_printپرینت مطلب