آسیایی با طعم سهمیه جهانی

حضور تمام قدرت‌های آسیا در مسابقات واترپلوی کاپ آسیا و همچنین مسابقات زیر ١٧ سال این قاره‌کهن فقط یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن کسب سهمیه برای مسابقات جهانی سال آینده در کشورهای ترکیه و قزاقستان است.

سه تیم اول این رقابت‌ها در حالی می‌توانند سال آینده راهی استانبول و آستانه شوند که تقریباً تمام قدرت‌های ‌برتر قاره آسیا پا به این مسابقات گذاشته‌اند. قزاقستان، کویت، چین، ژاپن، سنگاپور و البته ایران تیم‌هایی هستند که داعیه گرفتن سهمیه و قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند و شکی وجود ندارد که تیم‌های اندونزی، فیلیپین، هندوستان و سریلانکا هم چیزی کم از سایر مدعیان ندارند. البته کار برای بزرگسالان کمی سخت‌تر از زیر ١٧ ساله‌هاست. بزرگسالان در نخستین گام به مصاف مهم‌ترین و جدی‌ترین رقیب خود یعنی چین خواهند رفت و ملی‌پوشان زیر ١٧ سال تقریباً بازی آسانی با فیلیپین خواهند داشت؛ دیداری که خسرو امینی مسئول کمیته مسابقات آسیا درباره‌‌اش می‌گوید: «اگر قرار است فیلیپین را هم نبرند دیگر اصلاً نباید به این مسابقات بیایند!» نایب‌رئیس کمیته جهانی واترپلو این را گفت و ادامه داد: «کسب سهمیه برای مسابقات جهانی باعث افزایش حساسیت در این رقابت‌ها شده است. تیم‌های اول تا سوم این رقابت‌ها راهی مسابقات جهانی خواهند شد. به همین دلیل هم هست که تمام قدرت‌های آسیا در این مسابقات شرکت کرده‌اند.»

او با اشاره به اینکه امید زیادی به تیم ایران در هر دو رقابت دارد، ادامه می‌دهد: «ما دو داور بی‌طرف از کرواسی و یونان را برای قضاوت در این رقابت‌ها دعوت کرده‌ایم. ضمن اینکه باید بگویم بنده شخصاً امید زیادی به تیم‌ملی ایران دارم، هرچند خیلی تمرینات آنها را تماشا نکرده‌ام اما با توجه به سوابق قبلی می‌دانم که بچه‌ها تیم قدرتمندی دارند.»
امینی در حالی این حرف‌ها را می‌زند که دیروز با اوجاق هم تماس گرفتیم تا درباره تیم بزرگسالان و حضور در رقابت‌های کاپ آسیا سؤال کنیم که او گفت: «هدف اصلی ما کسب سهمیه برای شرکت در مسابقات جهانی قزاقستان است. ما تمام تمرکز خودمان را روی نخستین بازی گذاشته‌ایم؛ دیدار با تیم‌ملی چین که بدون ‌شک سخت‌ترین و جدی‌ترین رقیب ما خواهد بود. فکر می‌کنم شانس زیادی برای شکست دادن این تیم ‌داریم، چون هم شرایط تیم خوب است و هم خود بچه‌ها روحیه بالایی دارند.»
او در پایان با اشاره به اینکه مالارا تیم‌ملی زیر ١٧ ساله‌ها را هم زیر نظر دارد، گفت: «خوشبختانه مصدوم نداریم و الان بیشتر داریم روی کارهای تکنیکی و تاکتیکی کار می‌کنیم. چینی‌ها تیمی سرعتی هستند و ما برنامه‌های خاصی برای آنها داریم.»

نگارنده: مرتضی رضایی

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.