آوردگاه سخت گزینشی المپیک و امیدهای شنای ایران

شناگران تیم ملی ایران از فردا شنبه در آوردگاهی دشوار برای کسب سهمیه المپیک لندن رقابت های خود را در مسابقات انتخابی دبی آغاز خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، تیم ملی شنای کشورمان در جدی ترین آزمون خود پس از تغییر کادر فنی و جوانگرایی در ترکیب تیم ملی از فردا در مصاف با حریفان جهانی برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهد کرد.

تیم شنای ایران برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک و جایزه بزرگ دبی صبح روز پنجشنبه ١٣ یهمن تهران را به مقصد امارات ترک کرد و حدود ساعت ١٣:٣۰ دقیقه به وقت محلی وارد شهر دبی شد.

به صلاحدید سرمربی تیم ملی شناگران به جهت طولانی شدن تشریفات فرودگاهی و خستگی مفرط از تمرین بعد از ظهر پنجشنبه معاف شدند و به ریکاوری و استراحت پرداختند. قرار است امروز جمعه شناگران در دو نوبت صبح و عصر به تمرینات آماده سازی پیش از مسابقه بپردازند.

کادر فنی تیم شنای ایران که با آینده نگری و برنامه ریزی بلند مدت خود دو ترکیب جوانان و بزرگسال را به مسابقات انتخابی المپیک اعزام کرده است با تکیه بر انگیزه بالای ملی پوشان برای رقابت با حریفان جهانی بدنبال کسب بهترین نتیجه از آوردگاه انتخابی المپیک هستند.

خشایار حضرتی سرمربی تیم ملی شنا، هدف از حضور در مسابقات گزینشی المپیک را قرار گرفتن شناگران در شرایط مسابقه و نزدیک شدن آنها به رکوردهای شخصی عنوان کرده و در عین حال امیدوار است شناگران تیم ملی حداقل در چند ماده به رکوردهای ورودی المپیک نزدیک شوند.

حضرتی از وضعیت تمرینات و روند پیشرفت شناگران تیم ملی طی ۵ ماه اخیر ابراز رضایت دارد با این وجود انتظار دارد تا شاگردانش به رکوردهای بهتری نسبت به ماه های گذشته دست یابند و با کاهش رکوردها انتظارات او از حضور در مسابقات گزینشی المپیک را به عنوان بخشی از برنامه های آماده سازی بلند مدت تیم ملی را برآورده کنند.

سرمربی تیم ملی که با انتقاد از عملکرد مدیریت گذشته فدراسیون، بی برنامگی و رها شدن شناگران را عامل از دست رفتن شانس حضور در المپیک لندن می داند، امیدوار است شاگردانش در دور جدید تمرینات که با رویکرد جوانگرایی و برنامه محوری پایه ریزی شده، بتوانند ضمن کاهش رکوردهای ملی به شرایط و آمادگی های لازم برای حضور در رقابت های بین المللی دست یابند.

او تغییرات بنیادین در ساختار تیم های ملی با هدف سازماندهی و ایجاد تشکیلات برنامه ای از ضروریت های تیم ملی شنا می داند تا با یک برنامه ریزی بلند مدت و بدون وقفه بر روی تیم های پایه زمینه اوجگیری تیم ملی شنا برای حضور شایسته در بازیهای آسیایی کره جنوبی و المپیک برزیل را فراهم کرد.

تیم ملی شنای کشورمان از فردا شنبه رقابت های خود را در مسابقات انتخابی المپیک و جایزه بزرگ دبی آغاز خواهد کرد و ١۰ شناگر اعزامی کشورمان به این مسابقات در مواد مختلف با حریفان جهانی خود به رقابت خواهند پرداخت.

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.