الهام تحقیقی: مسابقات جایزه بزرگ در انگیزه شناگران تاثیر زیادی دارد

مربی تیم شهید هاشمی نژاد مشهد: برگزاری این نوع مسابقات با عنوان جایزه بزرگ در ایجاد انگیزه شناگران به ویژه دختران رده های سنی 15 سال به بالا تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دومین دوره مسابقات شنا مسافت بلند جایزه بزرگ ویژه دختران رده‌های سنی بالای ۱۵ سال کشور پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ آبان ۱۴۰۲) به میزبانی استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی پیگیری و به پایان رسید. در جریان این مسابقات، الهام تحقیقی مربی تیم شهید هاشمی نژاد مشهد در رابطه با نحوه برگزاری و سطح این دوره از مسابقات بیان داشت: خدارا شکر امسال سطح مسابقات خیلی بهتر و بالاتر از سال گذشته بود، شناگران توانستند با انگیزه‌ بالا در این رقابت‌ها حاضر شوند و از همین رو می‌توان به این موضوع اشاره کرد کرد که هم نحوه برگزاری و هم سطح شناگران پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی در رابطه با عملکرد شناگران خود در این دوره از مسابقات اظهار داشت: شناگران تیم ما در این دوره با تمرینات مستمر و پرفشار در اوج آمادگی خود قرار داشتند. گاهی اوقات روزانه تا ۹ جلسه تمرین میکردند که همگی زیر نظر و تحت حمایت‌های هیات شنای استان انجام می‌شد و هیات بهترین امکانات را برای شناگران فراهم کردند تا بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند که خدارا شکر این اتفاق عملی شد و به ثمر نشست.

وی افزود: در این مسابقات توانستیم ۳ رکورد انفرادی توسط زینب قربانی و یک رکورد تیمی در ماده ۱۰۰*۴ متر آزاد تیمی را جابجا کنیم که در خصوص رکورد‌های انفرادی این پیش بینی را داشتم زیرا در تمرینات این شناگر نزدیک به رکورد شنا کرده بود و در ماده تیمی هم توانستیم بعد از ۲ سال مدت زمان رکورد را حدود ۵ ثانیه بهبود ببخشیم که همه این موارد نشان دهنده آمادگی بالای شناگرانمان بود.

مربی تیم هیات شنای استان خراسان رضوی در خصوص برگزاری این نوع مسابقات و تاثیر آن بر ایجاد انگیزه در شناگران بیان داشت: در رده سنی ۱۵ سال به بالا که حفظ شناگر بسیار سخت و دشوار است و رده سنی حساسی محسوب می‌شود، قطعا برگزاری این مسابقات با عنوان جایزه بزرگ و گذاشتن امتیاز شنا (فینا پویت) که امسال همگی به بهترین شکل انجام شد در ایجاد انگیزه شناگران به ویژه دختران تاثیر بسزایی دارد و همین امر باعث می‌شود تا بتوانند با انگیزه و روحیه بیشتری برای مسابقات سال آینده خود را آماده کنند.

وی در پایان افزود: باید از مسئولان فدراسیون به ویژه خانم ورنوس نایب رییس فدراسیون که با توجه به تمام محدودیت‌ها، پر قدرت ایستاده‌اند و سالهاست این مسابقات را برای شناگران برگزار میکنند تشکر ویژه داشته باشم، همچنین از هیات شنای استان خراسان به خصوص آقای گرایلی رییس هیات سپاس گزارم که سالهاست با حمایت‌های همه جانبه به ما کمک کردند تا هیچ دغدغه‌ای در رابطه با محل تمرین و امکانات نداشته باشیم و خدارا شکر که تیم و شناگرانمان توانستند جواب این محبت ها را با عملکرد خوب خود جبران کنند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب