بدنبال ارتقاء جایگاه روابط عمومی فدراسیونها هستیم/روابط عمومی، مهندسی فکر بر پایه تخصص است

مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر تخصص گرایی در روابط عمومی های ورزشی از این بخش به عنوان مهندسی فکر نام برد و بر ارتقاء جایگاه روابط عمومی فدراسیونهای ورزشی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، در این نشست که با حضور مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش، محمد حسین انصاری فرد مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، مدیران روابط عمومی فدراسیون های ورزشی و مجموعه های ورزشی برگزار شد، ابتدا رئیس فدراسیون اسکواش ضمن خیر مقدم به حاضرین گزارشی از فعالیت های این فدراسیون را ارائه کرد.

در ادامه محمد حسین انصاری فرد مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر تخصص گرایی در روابط عمومی های ورزشی از این بخش به عنوان مهندسی فکر نام برد و گفت: تلاش ما در روابط عمومی ها باید بر دستیابی به اهداف بلندی چون آگاه سازی، اعتماد آفرینی و مشارکت سازی متمرکز شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه ورزش، این بخش را پل اکولوژیک بین بدنه و راس توصیف کرد و گفت: بهره گیری از تمام ظرفیت ها و به استخدام درآوردن آنها برای تحقق آرمانها و اهداف دستگاه یا سازمان مورد نظر، از وظایف یک مسئول روابط عمومی است.

انصاری فرد با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید از خدمات عمومی منفک شود، از این بخش به عنوان مهندسی فکر نام برد و افزود: رسیدن به این مرحله منوط به ارتقای جایگاه روابط عمومی با تکیه بر تخصصی گرایی، نگرش علمی و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علم ارتباطات است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان از مسئولان روابط عمومی ها به عنوان مطلع ترین فرد هر دستگاه یاد و تصریح کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت هر مجموعه از جمله مواردی است که باید مرتب مورد رصد قرار گیرد و این امکان پذیر نخواهد بود مگر با بهره گیری از علم، تخصص و آگاهی روز ارتباطات.

وی در ادامه با بیان اینکه دنیای امروز، دنیای سرعت، دقت و صحت است و باید پیامها با این شرایط منتقل شود، گفت: مسئول روابط عمومی فردی است که با دقت می بیند، خوب می نویسد، به راحتی سخن می گوید و به خوبی ارتباط برقرار می کند.

انصاری فرد افزود: شما باید به دنبال دانش اطلاعاتی باشید، در این صورت است که هر آنچه که پیرامون حوزه فعالیت حرفه ای تان وجود دارد مورد تحلیل قرار می گیرد و در صورت لزوم از این داده ها به بهترین شکل بهره داری می شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش وجوانان، نشاط آفرینی، ارتباط عاطفی سالم،‌ اعتبار آفرینی، فرهنگ سازی، ایجاد رغبت عمومی و جلب اعتماد مخطابین را از جمله ماموریت های یک مسئول روابط عمومی متبحر و متخصص عنوان کرد.

وی در پایان برگزاری دوره های آموزشی و برگزاری نشست های تخصصی با حضور اساتید برجسته علم ارتباطات را از برنامه های آتی این اداره کل عنوان کرد و گفت: امیدواریم با نگاه جدی به حوزه روابط عمومی بتوانیم جایگاه این بخش مهم را در فدراسیون ها، ادارات کل و مجموعه های ورزشی ارتقا دهیم.

شایان ذکر است دراین نشست مدیران روابط عمومی فدراسیون ها و مجموعه های ورزشی گزارشی از اقدامات و نقطه نظرات خود را با مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان ارائه کردند.

image_printپرینت مطلب