“بلام” آرژانتینی قهرمان آب های آزاد شد

پس از پایان مسابقات شنای آب های آزاد جایزه بزرگ ٢۰١٣ “بلام” آرژانتینی با ۶٢امتیاز بالاتر از “پاپ آکف” ۶١امتیازی و “سیمون ارکولی” ۵٣ امتیازی ایستاد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پس از پایان گام نهایی از هشت مرحله ی مسابقات شنای آب های آزاد جایزه بزرگ ٢۰١٣، “دیمن بلام” از آرژانتین با یک امتیاز برتری نسبت به “اوگنیک پاپ آکف” از مقدونیه در جایگاه نخست ایستاد تا عنوان برترین ورزشکار رقابت های آب های آزاد جایزه بزرگ امسال را به نام خود ثبت کند.
“دیمن بلام” که در تمامی رقابت های آب های آزاد جایزه بزرگ این فصل شرکت کرد، در آخرین مرحله که رقابتی با قدمت شصت ساله در ایتالیا به حساب می آید توانست به عنوان نفر دهم دیوار پایانی را لمس کند و به لطف اختلاف ١۰ امتیازیش با نفر دوم مجموع هفت مرحله ی گذشته عنوان برترین شناگر امسال را در مجموع از آن خود کند.

در مسابقه ی ٣۶کیلومتر ایتالیا عنوان نفر برتر به “برایان ریکرمن” بلژیکی با زمان ۶ساعت و ١٣دقیقه و ۵۵ثانیه رسید. پس از وی “پاپ آکف” با اختلافی شش ثانیه ای دوم شد و “جوناس هدل” فرانسوی نیز در جایگاه سوم ایستاد.
در این مرحله “پاپ آکف” به جایگاه دوم قناعت کرد تا با یک امتیاز کمتر از “بلام” رقابت های این فصل را به پایان برساند.

دیمن بلام پیش از این چهار بار به عنوان دوم رقابت های آب های آزاد جایزه بزرگ را به سال های ٢۰۰٧، ٢۰۰٩، ٢۰١۰ و ٢۰١٢ دست یافت و این قهرمانی برای نخستین بار در کارنامه ی وی ثبت شد.
نفرات دوم و سوم این دوره از رقابت ها نیز تا به حال موفق به حضور بر روی سکو نشده بودند.

*نفرات برتر مرحله ی هشتم مسابقات شنای آب های آزاد جایزه بزرگ ٢۰١٣:
١. “برایان ریکرمن” از بلژیک ۶:١٣:۵۵
٢. “اوگنیک پاپ آکف” از مقدونیه ۶:١۴:۰١
٣. “جوناس هدل” از فرانسه ۶:١۴:٢٨

*نفرات برتر رده بندی نهایی مسابقات شنای آب های آزاد جایزه بزرگ ٢۰١٣:
١. دیمن بلام” از آرژانتین با مجموع ۶٢ امتیاز
٢. “اوگنیک پاپ آکف” از مقدونیه با مجموع ۶١ امتیاز
٣. “سیمون ارکولی” از ایتالیا با مجموع ۵٣ امتیاز

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.