به دلیل فقر مالی بارها تا مرز خداحافظی پیش رفتم

نفر برتر رنکینگ جهانی فینا در سکوی پرش ۱۰متر و نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ “کیو بو” را بهتر بشناسیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ “کیو بو” شیرجه رو ۲۰ ساله ی چینی با قد یک متر و ۶۲ سانتی متر و ۵۸ کیلوگرم وزن ، افتخارات زیادی را در رشته ی شیرجه و در ماده ی سکو ۱۰متر رقم زده است.
وی که در ۳۱ ژانویه ۱۹۹۳ در سیچئون چین به دنیا آمد، از سال ۲۰۰۰ و در سن هفت سالگی پس از مدتی تمرین حرکات آکروباتیک به شیرجه روی آورد.
مربی این ورزشکار “کیانگ یانگ” برای نخستین بار او را در رقابت های سال ۲۰۰۸ کانادا به میدان فرستاد تا وی در سن ۱۵ سالگی اولین حضور بین المللی خود را تجربه کند. او که بیشترین تاثیر در زندگی را از خانواده ی خود می پذیرد علاوه بر شیرجه به جستجو در اینترنت و گوش کردن به موسیقی نیز علاقه ی زیادی نشان می دهد.
“دمیتری ساوتین” روس و “تیان لیانگ” چینی الگوهای ورزشی این جوان اهل سیچوئان چین است.
دو سال پیش اتفاقات مختلفی برای این شیرجه رو روی داد. “کیو” پس از مصدوم شدن از ناحیه ی شانه در رقابت های جهانی شانگهای چین، عنوان برترین شیرجه رو سال ۲۰۱۱ را از طرف فدراسیون جهانی شنا کسب کرد.
افتخارات گوناگون ورزشی گوشه ای از زندگی این ورزشکار خوش نام چینی است. شاید جالب باشد بدانید در سال ۲۰۰۲ که دوران مهمی برای اوج گیری شیرجه ی این ورزشکار بود خانواده ی او با مشکلات بسیاری برای تامین هزینه های مالی ورزش وی دست و پنجه نرم می کردند. او در بسیاری از اوقات با سختی و مشقت زیاد به تمرین خود ادامه می داد تا جایی که به کمک مادربزرگ و اقوام هزینه ی دوره ای از تمرینات را تامین کرد اما بارها به دلیل فشار زیاد مالی بر روی خانواده اقدام به کنار کشیدن از این رشته ی ورزشی کرد. حتی مربی او در برهه ای از زمان برای جلوگیری از کنار گذاشتن این ورزش توسط “کیو” هزینه ی تمرین را از درآمد شخصی خودش پرداخت کرد تا بتواند راه را برای آینده ی روشن این ورزشکار هموار سازد.
دارنده ی نمره ی ۴۰ از طرف سایت فدراسیون جهانی وجایگاه نخست شیرجه سکو ۱۰متر در حال حاضر، پس از گذر از سختی های متعدد به افتخارات بی شماری دست یافته است. “کیو بو” تمرکز و برنامه ی اصلی خود را به کسب نشان طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو معطوف کرده است.

*مقام های کسب شده توسط “کیو بو” در المپیک:
· مقام دوم در المپیک ۲۰۱۲ لندن سکو ۱۰متر

*مقام های کسب شده توسط “کیو بو” در رقابت ها جهانی:
· مقام اول در رقابت های جهانی بارسلونا- اسپانیا ۲۰۱۳ سکو ۱۰متر

· مقام اول در رقابت های جهانی شانگهای- چین ۲۰۱۱ سکو ۱۰متر

· مقام اول در رقابت های جهانی شانگهای- چین ۲۰۱۱ سکو ۱۰متر هماهنگ

· مقام دوم در رقابت های جهانی رم- ایتالیا ۲۰۰۹ سکو ۱۰متر

*مقام های کسب شده توسط “کیو بو” در رقابت ها جایزه بزرگ:
· مقام دوم در رقابت های فلوریدا- امریکا ۲۰۱۱ سکو ۱۰متر

· مقام اول در رقابت های فلوریدا- امریکا ۲۰۱۱ سکو ۱۰متر هماهنگ

و بیش از ۱۰ مدال طلا در رقابت های سری جهانی شیرجه.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.