حامد بزمی: اردوهای بلند مدت موفقیت شیرجه را تضمین می کند

شیرجه روی جوان ایران اردوهای بلند مدت شیرجه را بسیار مهم دانست و گفت: اردوهای بلند مدت با برنامه ریزی دقیق، موفقیت شیرجه را تضمین می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حامد بزمی شیرجه روی جوان و آینده دار ایران در مورد برنامه های تمرینی اش گفت: با تمام علاقه ای که به شیرجه دارم تمام روزهای هفته تمریناتم را زیر نظر قائم میرابیان دنبال می کنم. در حال حاضر ۱۶ سال دارم و هشت سال است که شیرجه کار می کنم و البته تنها هدفم موفقیت و کسب مدال های آسیا است.

وی ادامه داد: شیرجه ایران بیشتر از تمام رشته های دیگر پتانسیل توسعه و پیشرفت در بعد قهرمانی دارد. اما متاسفانه در چند سال گذشته شیرجه با افت بسیاری روبرو شده است.اعزام به مسابقات و حتی اردوهای شیرجه تا حدودی متوقف شده اند. مشکلات نداشتن ثبات مدیریت در سال های اخیر تاثیر منفی خود را کاملاً بر روی شیرجه گذاشته است. امیدوارم با حضور محسن رضوانی در راس فدراسیون شیرجه به روز های خوبش بازگردد.
حامد بزمی در مورد توسعه شیرجه در ایران یادآور شد: مسئولان باید بدانند اگر بر روی شیرجه سرمایه گذاری کنند نتیجه اش را خواهند دید. شیرجه ایران به اردو های بلند مدت نیاز دارد.خوشبختانه ما مربیان بسیار خوبی در سطح کشور داریم. اگر تنها بتوانیم در اردوی بلند مدت حضور پیدا کنیم و زیر نظر مربیان خوب ایرانی تمرین کنیم پیشرفت شیرجه را به زودی خواهیم دید. در ایران شیرجه رو های با استعداد بسیار است که با وجود امکانات کم باز هم تلاش خود را انجام میدهند. نباید با بی توجهی انگیزه ورزشکاران از بین برد.

شیرجه رو آینده دار ایران در مورد مشکلات سخت افزاری این رشته افزود: در سراسر ایرن تنها دو استخر استاندارد شیرجه ۱۰ متر وجود دارد که یکی، استخر مجموعه ورزشی آزادی و دیگری استخر سه گانه ۹دی است. هر دوی این استخر ها در تهران هستند.البته از نظر امکانات دایو و سکو نیز ضعیف هستیم اما با همین امکانات کم هم می توانیم موفق شویم. تلاش، همت و برنامه ریزی دقیق می تواند راه گشای این رشته باشد. واقعا تلاش و همت ورزشکاران ایرانی قابل ستایش است و مسئولان باید برای انجام برنامه ریزی دقیق ما ورزشکاران را یاری دهند.

وی در مورد اردو های بلند مدت شیرجه گفت: در حال حاضر امکانات در تهران تا حدودی مهیا است و خوشبختانه مربیان خوبی هم در اختیار داریم. فکر نمی کنم که گرفتن یک معلم در خوابگاه کار دشواری باشد. اگر شیرجه روهای برتر در یک اردوی بلند مدت حضور پیدا کنند و مشکل ادامه تحصیل و خوابگاه حل شود با وجود مربیان خوبی که داریم می توانیم به موفقیت شیرجه در آسیا امیدوار باشیم.

انتهای پبام/

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.