حدیقی: میزان سطح آمادگی تیم‌ها در لیگ جای تقدیر دارد

رییس کمیته فنی شیرجه گفت: با توجه به بضاعتی که در رشته شیرجه داریم، همین میزان سطح آمادگی در لیگ هم جای تقدیر دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امید حدیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، در خصوص وضعیت لیگ شیرجه ایران، اظهار داشت: لیگ روز سوم بهمن ماه با حضور ۴۱ ورزشکار در ۸ تیم آغاز به کار کرد که طی آن ورزشکاران در تخته یک متر، سه متر و سکو با هم مسابقه می‌دهند. مرحله دوم لیگ نیز طی روزهای دوم و سوم اسفند برگزار خواهد شد که پس از آن نتیجه نهایی مشخص می‌شود. البته باید بگویم، باشگاه یا ورزشکار جدیدی به لیگ اضافه نشده، زیرا ورزشکاران برای حضور در لیگ شیرجه باید چند سال تمرین جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: سطح مسابقات لیگ نسبت به دوره‌های قبل بالاتر رفته و با توجه به بضاعتی که در این رشته داریم، همین میزان هم جای تقدیر دارد. برای مثال ورزشکاران استان مرکزی حدودا هر ۴۰ روز یک‌بار به تهران می‌آیند تا روی تخته‌ و سکوها تمرین کنند. این تلاش واقعا جای تشکر دارد، زیرا نتیجه تلاش آنان رسیدن به رتبه‌های بالا است.

رئیس کمیته شیرجه با اشاره به سطح این رشته در ایران نسبت به جهان، عنوان کرد: با سطح بین المللی قابل مقایسه نیستیم. در لیگ ما ورزشکاران نهایتا ۳۲۰ یا ۳۳۰ امتیاز می‌گیرند ولی در سطح بین‌المللی، امتیاز تقریبا، ۵۰۰ است. این مسئله به بضاعت کم کشور ما در رشته شیرجه مربوط است. در تمام کشور ۵ یا ۶ دایو (تخته پرش) داریم.

وی افزود: به جز امکانات که هزینه نیاز دارد، از نظر اعزام هم وضعیت خوبی نداریم. فدراسیون ما سه رشته آبی را تحت پوشش دارد که اعزام‌ ورزشکاران به هر کدام از رویدادها، بودجه زیادی می‌طلبد. مگر فدراسیون چقدر بودجه دارد که بتواند برای هر رشته، هزینه‌های میلیاردی کند؟

حدیقی در مورد وضعیت تیم ملی شیرجه، گفت: دانش مربیان ما بد نیست و توان آوردن مربی خارجی نداریم، زیرا هزینه استخدام مربی خارجی، حداقل ماهانه ۵ یا ۶ هزار دلار است. در سال جاری، اعزام به فیلیپین همراه با دیگر رشته‌های آبی را داریم که هزینه آن نیز بسیار بالاست.

وی با تاکید بر مشکلات این رشته، خاطرنشان کرد: امیدوارم که به ما تجهیزات لازم را برسانند. شیرجه در رویدادهای بزرگی چون بازی‌های آسیایی و المپیک دارای چندین مدال است که ما به دلیل بودجه اندک، شرایط رسیدن به سطح مدال‌آوری را نداریم.

رئیس کمیته شیرجه فدراسیون شنا، افزود: وقتی امکانات باشد، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنیم. می‌توانیم شرایط را بهبود ببخشیم، اما دستمان بسته است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب