حدیقی: می‌توانیم در بازی‌های آسیایی نتیجه بگیریم

رئیس کمیته شیرجه گفت: با حمایت مسئولان وزارت ورزش و جوانان می توانیم در بازی های آسیایی نتیجه بگیریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امید حدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اردوهای آماده سازی تیم ملی شیرجه ایران برای حضور در مسابقات کاپ آسیا در حال پیگیری است، اظهار داشت: در حال حاضر ۶ شیرجه‌رو در اردوی تیم ملی حضور دارند که هفته آینده از آنان تست خواهیم گرفت و ۴ نفری را که بهترین رکورد را داشته باشند به مسابقات اعزام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بررسی نتایج سال‌های گذشته نشان می‌دهد که هر زمان ورزشکاران شیرجه ایران در مسابقات مختلف حضور پیدا کرده‌اند، نتایج و رکوردهای مناسبی به ثبت رسانده‌اند.

رئیس کمیته مشورتی شیرجه تاکید کرد: حرکاتی که شیرجه‌روهای ایران انجام می‌دهند حرکاتی است که برای المپیک انجام می‌شود. ورزشکاران ما به دلیل نبود امکانات نمی‌توانند به لحاظ کیفی خوب کار کنند و نمره بالایی به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه محدویت در امکانات یکی از بزرگترین معضلات شیرجه در ایران است، اضافه کرد: شیرجه‌روهای ایران جزو ۶ تیم اول آسیا هستند و من اعتقاد دارم در صورتی که امکانات خوبی به این رشته ورزشی تخصیص داده شود می‌توانیم در آینده نزدیک نتایج خوبی کسب کنیم. شیرجه نسبت به بسیاری از ورزش ها در حوزه قهرمانی زودبازده است و با حمایت از این رشته می توانیم به موفقیت هر چه بیشتر شیرجه روها امیدوار باشیم.

حدیقی گفت: متاسفانه در ۴ سال اخیر به دلیل عدم ثبات مدیریت، شیرجه‌رو‌های ایران در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکردند و ما فقط یک ورزشکار را در رده سنی بزررگسال به رقابت‎ها اعزام کردیم.

رئیس کمیته مشورتی شیرجه گفت: اگر از همین امروز برنامه مدونی را تهیه کنیم و مسئولان وزارت ورزش و جوانان با آن موافقت کنند، می‌توانیم در بازی‌های آسیایی کره جنوبی مدال کسب کنیم.

وی در خصوص عملکرد حامد بزمی در بازی‌های آسیایی نوجوان نانجینگ چین، عنوان کرد: بزمی در یک میدان بزرگ مثل مسابقات آسیایی جوانان نانجینگ عملکرد قابل قبولی داشت. همین که او با مقام یازدهم به فینال مسابقات راه یافت جای خوشحالی دارد. خوشبختانه در فینال هم نمایش قابل قبولی ارائه داد و در نهایت نهم شد.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.