خیبری نژاد: در تدارک اردوی اتریش برای شیرجه روها هستیم

مربی تیم ملی شیرجه ایران می گوید که ملی پوشان شیرجه اگر خوب کار کنند ،می توانند در بازی های آسیایی اینچئون مدال شیرجه هماهنگ راکسب کنند و برای بالا بردن هماهنگی تیم به دنبال تدارک اردوی اتریش هستیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو؛ رضا خیبری نژاد درباره ی روند آماده سازی تیم ملی شیرجه ایران برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون اظهار کرد: در حال حاضر ملی پوشان ما به دلیل در پیش بودن امتحانات دانشگاه در شهر های خود تمرین می کنند، به طوری که ۲نفر در تبریز، یک نفر در کرمانشاه و سه- چهار شیرجه رو در تهران مشغول انجام تمرینات خود هستند. برنامه های بدنسازی و شیرجه به آنها داده شده است. زمانی که امتحانات دانشگاه به پایان برسد اردو های تیم ملی را به طور متمرکز در تهران برگزار خواهیم کرد و در حال حاضر تنها مشکل ما بحث امتحانات و دانشگاه ملی پوشان است.

او ادامه داد: البته اواخر خردادماه اردوی اتریش را پیش رو داریم که با ۵ شیرجه رو به مدت ۱۰روز در این کشور اردو خواهیم داشت. اکثر کشورهای مطرح در مسابقات اتریش شرکت خواهند کرد بنابراین ملی پوشان ما با حضور در این رقابت ها محک زده می شوند و علاوه برآن در شرایط مسابقه نیز قرار می گیرند.
خیبری نژاد در پاسخ به این پرسش که اردوی اتریش چقدر در روند آماده سازی تیم می تواند موثر باشد؟ گفت: بهترین تمرین برای ورزشکاران ما مسابقه است بنابراین حضور در مسابقات اتریش تاثیر زیادی برروی روند آماده سازی ملی پوشان دارد . از آنجا که بعد از این رقابت ها تیم را برای بازی های آسیایی فیکس می کنیم و تا بازی های اسیایی اگر بشود چند مسابقه برون مرزی دیگر را نیز در برنامه های خود قرار می دهیم. در کنار آن طی صحبتی که با آقای رضوانی داشتم قرار شد هر ۲-۳ هفته یک بار یک مسابقه رسمی برای ملی پوشان برگزار کنیم تا آنها در جو مسابقه قرار بگیرند و بهترین ها نیز برای بازی های آسیایی انتخاب شوند. از طرفی نتیجه در مسابقات اتریش برای ما مهم است چراکه رکورد های ملی پوشان و این که در این رقابتها چه حرکت هایی خواهند زد ، مشخص می شود بنابراین ما نیز بدون رودربایستی هر فردی که بهتر باشد را برای بازی های آسیایی انتخاب خواهیم کرد. از کمیته ملی المپیک قول گرفتیم حداقل دو نفر به بازی های آسیایی اعزام شوند.
وی در باره ی نتیجه گیری تیم ملی شیرجه در بازی های آسیایی تصریح کرد: متاسفانه قهرمان های المپیک و جهان از کشورهای ژاپن، چین ، کره جنوبی و مالزی هستند و از هر کشور نیز دو شیرجه رو در بخش انفرادی حضور دارند بنابراین نتیجه گرفتن در بخش انفرادی سخت است اما در شیرجه هماهنگ چون از هر کشور یک تیم شرکت می کند، فکر میکنم جزء چهار تیم اول باشیم حتی اگر خوب کار کنیم شانس مدال هم خواهیم داشت.
خیبری نژاد با ابراز امیدواری نسبت به آینده شیرجه ، بیان کرد: من در حال حاضر بر روی رده های پایه کار می کنم و دو شاگرد ۹ تا۱۰ سال دارم که طی دو سال گذشته قهرمان رده سنی زیر ۱۱ سال ایران شدند. اگر بر روی این دو نفر کار کنیم حداقل سالی یک یا دومرتبه آنها را به چین بفرستیم در بازی های آسیایی سال های بعد می توانیم در بخش انفرادی صاحب مدال باشیم. با این حال اگر از پایه کار کنیم پتانسیل بدی در شیرجه نداریم و اگر از میان ۳۰-۴۰ شیرجه رو دو نفر هم به سطح تیم ملی برسانیم شاهکار کرده ایم چرا که شیرجه رشته ورزشی خاصی است و کسانی که در ان استعداد دارند باید با دید قهرمانی به انها نگاه کنیم.
وی در پایان با اشاره به حمایت های فدراسیون از شیرجه گفت: با آقای رضوانی صحبت هایی را داشتیم. امیدواریم که انشا الله او را رو سفید کنیم زیرا فدراسیون حمایت های لازم را از شیرجه داشته است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.