خیبری نژاد: در شیرجه دونفره بازی‌های آسیایی شانس کسب مدال داریم

عضر کمیته فنی شیرجه فدراسیون گفت: در دور قبل بازی‌های آسیایی تیم ایران در رده ششم جای گرفت و من امید بسیاری دارم که بتوانیم بین چهار تیم قرار بگیریم و حتی مدال هم کسب کنبم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ غلامرضا خیبری نژاد درباره شرایط فعلی تیم ملی شیرجه ایران تصریح کرد: پیش از اعزام به اتریش همه بازیکنان شیرجه در سطح خوبی قرار داشتند و برای مثال حمید کریمی شیرجه‌رو خوب کشورمان در حال حاضر در فرم بسیار عالی قرار دارد و حرکاتش را هم فیکس کرده است.
خبیری نژاد درباره اردوهای تیم ملی در اتریش گفت: اولین اردوی پیش‌روی بازیکنان ما اردوی ۱۰ روزه در اتریش است که در خلال آن یک‌سری مسابقات هم برگزار می شود. باید توجه کرد که بهترین اردو برای شیرجه روها مسابقه است. چراکه هرچقدر بازی کنند روحیه مسابقه دادن آن‌ها بیشتر می شود و برای مسابقات آمادگی بیشتری را به دست می‌آوردند و در نتیجه عملکرد بهتری هم خواهند داشت.
او ادامه داد:اگر تمامی این شرایط مهیا شود روحیه بازیکنان برای شرکت در آسیا بیشتر می شود و در نهایت نتیجه بهتری هم می‌گیریم. در دوره قبل این بازی‌ها در ماده هماهنگ دو نفره در مکان ششم قرار گرفتیم. اما دراین دوره می‌توانیم به رده چهارم صعود کنیم و شانس کسب مدالمان هم وجود دارد و دور از دسترس نیست. در تخته یک متر انفرادی هم می‌توانیم بین در رده های چهار تا ششم قرار بگیریم.
عضو کمیته فنی شیرجه شیرجه ایران درباره امکانات موجود برای این رشته در ایران اظهار کرد: امکانات ما خیلی معمولی است و خیلی شرایط فراهم نیست. استخر بسیار معمولی برای کار در اختیار داریم در حالی که این رشته به استخر و سالن مجهزی احتیاج دارد اما این امکان درحال حاضردر اختیار ما نیست. چندین بار درخواست برای احداث چنین سالنی را داده‌ایم اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
خبیری نژاد در ادامه افزود: متاسفانه چنین بودجه‌ای در اختیار فدراسیون قرار ندارد و نمی‌تواند این امکانات را فراهم کند. بوجه این امکانات باید از طرف وزارت و کمیته دراختیار فدراسیون قرار بگیرد. مهیا شدن چنین امکاناتی تاثیر زیادی در روند آماده‌سازی بچه ها دارد . بازیکنان با این شرایط پیشرفت زیادی می‌کنند.
او درباره سطح شیرجه ایران در میادین بین‌الملی تصریح کرد: چندین سال است که بازیکنان ایران در رده‌های سنی در آسیا نتایج خوبی را به دست می‌آورند. متاسفانه یک نکته بدی در آسیا وجود دارد و آن این است که تیم چینی که در آسیا حضور دارد حرف اول را در رقابت‌های المپیک و جهانی می‌زند واین کار را سخت‌تر می‌کند.تیم های ژاپن ، کره جنوبی و مالزی هم از قدرت‌های خوب در این قاره هستند اما باید توجه داشته باشیم که ایران هم دست کمی از این حریفان ندارد.
مربی پایگاه قهرمانی شیرجه درباره انتظارات خود از مسئولان ورزش ایران تصریح کرد: اگر دید مسئولان وزارت ورزش به این رشته تغییر کند بازیکنان ما می‌توانند به سطح بالایی برسند. فقط یک همت عالی از طرف مسئولان و حتی خود ورزشکاران احتیاج است. کریمی یکی از بهترین شیرجه‌روهای ایران؛ اگر کمی امکانات بهتری در اختیارش قرار بگیرد به راحتی می‌تواند ورودی المپیک را به دست بیاورد.در کل شیرجه ایران با توجه به این امکانات درآسیا در سطح بسیار خوبی قرار دارد و ما خیلی از سطح اول شیرجه آسیا دور نیستیم و این بیان کننده این موضوع است که با حمایت مسئولان می‌توانیم موفق‌ترهم باشیم.
خیبری‌نژاد درباره راه‌های پیشرفت شیرجه در ایران اظهار کرد: مهم ترین راه پیشرفت فراهم کردن امکانات است. تیم مالزی در زمانی که من بازیکن بودم اصلا تیم قوی نبود اما با یک برنامه هشت ساله این تیم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را به دست آورد و الان در طول سال این تیم حداقل ۳۰ بازی بین‌المللی انجام می‌دهد و در المپیک هم مدال به دست آورده است ولی تیم ما سه سال است که به هیچ بازی برون مرزی نرفته است. اما تیم ما پتانسیل این را دارد که در رقابت‌های جهانی جزو دوازده تیم قرار بگیرد.
او درپایان درباره آینده شیرجه در ایران تصریح کرد: آینده شیرجه ایران به دست وزارت و فدراسیون است. شیرجه ورزش مادر است و با جسارتی که در بین بازیکنان ما وجود دارد می‌توانیم به جایگاه‌های بالایی در رقابت‌های جهانی برسیم اما تمام این‌ها به برنامه‌های مسئولان دارد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب