دورخیز “هی چانگ” برای المپیک برزیل

“هی چانگ” ورزشکار ٢۶ساله ی چینی از سال ٢۰١١ تاکنون عنوان برترین شیرجه روی تخته ی سه متر را در کارنامه ی خود دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ “هی چانگ” شیرجه رو کوتاه قامت ساکن شهر بجینگ، از سن شش سالگی ورزش شیرجه را آغاز کرد.
این ورزشکار ١٧۰سانتی متری و ۶٢ کیلویی از دوران کودکی علاقه ی زیادی به رشته ی شنا نشان داد. پدر وی هنگامی که علاقه ی فرزندش به رشته های آبی را دید او را به مدرسه ی ورزش فرستاد که در آنجا وی علاقه ی واقعی خود یعنی شیرجه را انتخاب کرد.
“چانگ” از سال ٢۰۰۵ در رقابت های بین المللی برای اولین بار حضور پیدا کرد، اما به گفته ی “ژو جیهانگ” مربی او به یاد ماندنی ترین لحظه ی زندگی ورزشی او به مسابقات المپیک ٢۰۰٨ بجینگ برمی گردد که در آنجا موفق به کسب مدال طلای تخته ی سه متر در سن ٢١سالگی شد.
حامل مشعل بازی های آسیایی ٢۰١۰ گوانگجو که به گفته ی خودش در اوغات فراغت به گوش کردن موسیقی، بدمینتون و بازی های کامپیتوری مشغول است الگوی ورزشی خود را شیرجه روی روس “دیمیتری سائوتن” معرفی می کند.
رشته ی شیرجه در خانواده ی این ورزشکار همه گیر است و علاوه بر “هی” خواهر و برادر او نیز به این رشته ی ورزشی مشغول هستند. علاوه بر این علاقه ی این ورزشکار به حریم خانواده بر هیچ کس پوشیده نیست به گونه ای که وی پس از کسب مدال طلا در بازی های آسیایی ٢۰۰۶ اقدام به خرید یک خانه برای پدر و مادرش کرد.
“هی چانگ” که تا به امروز تقریبا به تمامی افتخارات ممکن در شیرجه دست یافته است همچنان با جسارت به تمرینات خود ادامه می دهد و برای کسب عنوانی با ارزش در رقابت های المپیک ٢۰١۶ برزیل همت گمارده است.

*عناوین “هی چانگ” در رقابت های المپیک:
مقام اول در تخته ی سه متر- ٢۰۰٨ بجینگ
مقام دوم در تخته ی سه متر- ٢۰١٢ لندن

*عناوین “هی چانگ” در رقابت های جهانی:
مقام اول در تخته ی سه متر- ٢۰١٣ بارسلونا
مقام اول در تخته ی سه متر همزمان- ٢۰١٣ بارسلونا
مقام اول در تخته ی سه متر- ٢۰١١ شاهنگهای
مقام اول در تخته ی سه متر- ٢۰۰٩ رم
مقام دوم در تخته ی یک متر- ٢۰۰٧ ملبورن
مقام سوم در تخته ی سه متر- ٢۰۰۵ مونترئال
مقام اول در تخته ی سه متر همزمان- ٢۰۰۵ مونترئال
و بیش نزدیک به ۵۰ عنوان مختلف در رقابت های جایزه بزرگ جهانی، آسیایی، بازی های آسیایی و لیگ جهانی درکارنامه این ورزشکار نامدار می درخشد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

چیریچ: تمام داوران ایران در سطح بین المللی و ملی فرصت پیشرفت دارند/ دوره خوبی برگزار شد

میخاییل چیریچ  مدرس و ناظر بین المللی واترپلو جهان بیان داشت: تمام داوران ایران چه در سطح بین المللی و چه در سطح ملی این فرصت را دارند که پیشرفت کنند، صرفا به نحوه کار آنها بستگی دارد و می‌توانم به جرات بگویم که کلاس بسیار خوب و راضی کننده‌ای بود.

سعادت: استقبال خوبی از ماراتن آب‌های آزاد کیش شد

رییس هیات شنا جزیره کیش ضمن ابراز خوشحالی از استقبال وسیع و گسترده شناگران از مسابقات آب های آزاد گفت: حدود ۱۵۰ شناگر به همراه سرپرست و مربی در این رقابت ها شرکت کردند که این موضوع بیانگر پیشرفت و آینده‌ای درخشان در رشته آب‌های آزاد است.