رضوانی: تصمیم کمیسیون ماده ۵ “ورزش در آب” را به خانه اصلی خود بازگرداند

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ضمن ابراز خرسندی از تصمیم کمیسیون ماده 5 گفت: ورزش در آب به خانه اصلی خود بازگشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ؛ محسن رضوانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره سازماندهی آیین نامه ورزش های آبی اظهار داشت: سال ها بود ” ورزش در آب ” در بخش‌های درمانی بدون متولی در فدراسیونهای مختلف از جمله همگانی، پزشکی ورزشی و نجات غریق مدیریت می‌شد. بعد از تصمیم  کمیسیون ماده ۵ و درایت معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای مدیریت آن به خانه اصلی خود یعنی فدراسیون شنا بازگشت. به دنبال این اتفاق کمیته و کمیسیونی برای سازماندهی آئین نامه ها ایجاد شده است.
وی ادامه داد: یکی از مواردی که در دل کمیسیون ماده ۵ قرار دارد واگذاری حق صدور مجوز باشگاه ها و مدارس شنا به فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و هیات ها است. بر این اساس از این به بعد همه موارد مربوط به مدارس شنا از جمله تعداد مربیان، شناگران و مجوزها با نظارت بیشتری از سوی فدراسیون انجام خواهد شد.
رضوانی درخصوص مزایای این واگذاری تصریح کرد: استانداردسازی استخرها در سراسر کشور، هدایت زیرساخت های شنا به سمت استعدادیابی و یکسان سازی برنامه های استعدادیابی در تمام نقاط کشور از مزایای طرح واگذاری مجوز مدارس شنا به فدراسیون است.
رئیس فدراسیون شنا درباره انتخابات پیش رو در فدراسیون جهانی بیان داشت: من به همراه دو نماینده دیگر از کشورهای عمان و چین برای کسی دو کرسی در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رقابت می کنیم. این جایگاه مطمئنا منفعت شخصی نیست بلکه برای ورزش ایران بسیار ویژه خواهد بود.
ملی پوش سابق واترپلو درباره بازی های پیش روی تیم ملی واترپلو جوانان که مرداد برگزار می شود افزود: قبل از بازی های کشورهای اسلامیترکیب تیم ملی واترپلو جوان شد. این تیم در تورنمنت سنگاپور نیز حضور یافت در حالی که نه نفر از بازیکنان آن از جوانان بودند. در حال حاضر تیم جوانان در اردو بسر می برد و یک هفته قبل از مسابقات جهانی در یک تورنمنت با حضور کشورهای قدرتمند در صربستان شرکت می کند. تیم ملی کشورمان ر مسابقات جهانی با آمریکا، روسیه، یونان و مکزیک هم گروه است. حریفان بسیار قدرتمند هستند اما قول می دهم بازی های آبرومندی انجام دهیم.
وی در واکنش به پرداخت شدن بودجه به فدراسیون گفت: هنوز این اتفاق نیفتاده است اما با توجه به این که فدراسیون شنا چندین اعزام خارجی را در پیش رو دارد امیدوارم این اتفاق هر چه سریع تر رخ دهد.
رضوانی درباره تاریخ برگزاری مسابقات بین المللی شنا بانوان خاطر نشان کرد: تلاش ها برای برگزاری این مسابات هم چنان ادامه دارد و در صورت مشخص شدن تاریخ برگزاری اردوی بانوان شناگر دوباره برگزار خواهد شد. به علاوه این که قصد داریم یک دوره مسابقات شنا جوانان در دو بخش آقایان و خانم ها در تبریز پایتخت کشورهای اسلامی برگزار کنیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب