رضوانی: هدف فدراسیون علمی کردن ورزش شنا است

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو هدف فدراسیون از در اختیار گرفتن مجوز مدارس شنا را علمی کردن و افزایش تعداد شناگران اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشکر از وزیر ورزش که هدف اصلی خود را علمی کردن ورزش ایران قرار داده است، اظهار کرد: علمی شدن ورزش نه تنها برای شنا برای همه ورزش‌ها مهم و با تاثیرگذاری مثبت است. قطعا اگر این مجوزها از طرف فدراسیون باشد می‌توانیم آموزش‌های خود را بهتر و به صورت علمی‌تر ارائه دهیم چون در این صورت فدراسیون نظارت بیشتری به این مدارس دارد.

او ادامه داد: یکی از کارهایی که برای تاثیرگذاری بیشتر این مسئله انجام خواهیم داد، ایجاد بانک اطلاعاتی در فدراسیون است. به همه مربیان اعلام خواهیم کرد که یک شناسنامه از کسانی که به یادگیری ورزش شنا علاقه‌مند هستند تهیه کنند. در این شناسنامه‌ها اطلاعاتی از قبیل طول قد، طول دست‌ها، اسم و سن و همه مدارکی که می‌تواند به ما کمک کند تا استعدادها را شناسایی کنیم وجود خواهد داشت. هدف اصلی فدراسیون استعدادیابی و علمی کردن ورزش شنا است و قطعا با این روش آینده روشنی منتظر شنای ایران است.

رضوانی با اشاره به اینکه اولویت دوم فدراسیون شنا از این کار درآمدزایی است، خاطرنشان کرد: اولویت دوم ما درآمدزایی برای هیات‌ها و فدراسیون‌ها است که با این کار به وجود می‌آید اما دیدگاه فدراسیون به این موضوع، کشف استعدادها و علمی کردن شنا است. هدف فدراسیون افزایش آمار شناگران خوب در سطح کشور است.

او در مورد اینکه آیا در اختیار گرفتن این مجوزها می‌تواند استعدادیابی در شنا را با کیفیت‌تر کند، گفت: ایجاد و بالا بردن بانک اطلاعاتی در مورد شناگران جوان قطعا می‌تواند سطح و کیفیت استعدادیابی را بالاتر ببرد. اگر این بانک اطلاعاتی راه‌اندازی شود می‌توانیم استعدادیابی خوبی را کشف کنیم.

رییس فدراسیون شنا در مورد مشکلات نبود استخر ۲۵ متر برای شناگران گفت: این موضوع ساختاری است و به صورت تخصصی در اختیار فدراسیون قرار ندارد. برای مثال در کشور استخر ۵۰ متری داریم که طول آن ۴۹ متر و ۷۰ سانت است و فقط ۳۰ سانت طول آن کم است و ما نمی‌توانیم مسابقه‌ای در آن برگزار کنیم. در مورد استخرهای ۲۵ هم باید بگویم که ما تعداد خیلی کمی از این استخرها داریم و آن‌هایی هم که وجود دارند اغلب استاندارد نیستند. البته فدراسیون جلساتی را با مسئولان امر برگزار کرده است تا این مشکلات را برطرف شود و امیدوارم به این مسئله هم رسیدگی شود.

محسن رضوانی در پایان افزود: هم برای تیم ملی شنا و هم برای شیرجه رایزنی‌هایی کرده‌ایم که مربیان خارجی برای این تیم‌ها جذب کنیم. البته در جذب این مربیان دو مسئله مهم وجود دارد که برای ما بسیار مهم است. مورد اول قیمت جذب این مربیان و مسئله دوم تجربه خوب و قابل اعتماد این مربیان است که باید مورد بررسی قرار گیرند. با این اوصاف ما در این دو رشته به علوم مربیان خارجی نیاز داریم و تمام تلاش خود را برای جذب این مربیان می‌کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب