رضوانی: کسب مدال‌های رنگارنگ در قهرمانی آسیا نشان از توانمندی ویژه ایرانی‌ها در ورزش‌های آبی است/ یک مربی خوب شنا برای مذاکره به ایران می‌آید

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره موفقیت ایران در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا گفت: کسب 12 مدال در شنا و 6 مدال در شیرجه نشان می‌دهد ایرانی‌ها دارای توانمندی ویژه در ورزش‌های آبی هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ lحسن رضوانی در جریان مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا – فیلیپین ۲۰۲۴- درباره موفقیت تیم‌های ملی‌ شنا، شیرجه و واترپلو  ایران در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: شنا با گرفتن ۱۲ مدال نشان داد دارای یک پایه مناسب برای پیشرفت و رسیدن به مراحل بالای آسیاست و این اتفاقی دست یافتنی است، همچنین شیرجه‌روها موفق به کسب ۶ مدال شدند و سام واژیر به عنوان بهترین شیرجه رو مسابقات انتخاب شد؛ همه این موارد نشان می‌دهد، ایرانی‌ها دارای توانمندی ویژه در ورزش‌های آبی هستند.

او افزود: تیم ملی واترپلو جوانان ایران نیز دارای دیسیپلین (نظم) و همیت بسیار خوبی بود و بازی‌های خوبی را تا کنون به نمایش گذاشته است و ملی‌پوشان و کادر فنی از روز اول مسابقات هم‌قسم بودند تا بازی‌های خوبی از خود نشان دهند و جا دارد از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی به عنوان یک تیم با اخلاق و با شخصیت که از نظر فنی نیز بسیار خوب هستند، تشکر و تاکید کنم که مسائل اخلاقی و رفتاری از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به این که تیم ملی واترپلو جوانان ایران در مرحله گروهی توانست، تیم‌های ملی مالزی، سریلانکا، قزاقستان و سنگاپور را شکست دهد و در مرحله نیمه نهایی یک نمایش خوب و آبرومند مقابل تیم چین داشته باشد و به فینال مسابقات صعود کند، گفت: در فینال به مصاف ژاپن خواهیم رفت. نمایش ملی پوشان واترپلو ایران در مقابل چین بسیار آبرومند بود و دفاع بسیار خوبی مقابل چین داشتیم و از کادر فنی که تیم را این چنین آماده کرده تشکر می‌کنم.

رضوانی ادامه داد: امیدوار هستم این موفقیت‌ها، تلنگری برای مسئولان ورزش کشور باشد تا برای کمک و توجه به ورزش‌های پایه به ویژه شنا، شیرجه و واترپلو اقدام کنند؛ بنده به عنوان یک پیشکوست ورزش‌های آبی فکر نمی‌کردم بتوانیم ۱۲ مدال در شنا کسب کنیم و خوشبختانه توانستیم پس از حدود ۲۰ سال که محمد علیرضایی در این مسابقات مدال طلا کسب کرده بود برای اولین بار مدال طلا در رشته سرعت به دست بیاوریم، هم‌چنین در شیرجه، چند شیرجه‌رو بسیار با استعداد داریم که اگر به آن‌ها توجه شود آینده درخشانی خواهند داشت.

وی با تاکید بر این که در واترپلو سربلند هستیم چرا که بازیکنان هم از نظر اخلاقی هم از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارند و این موارد نشان می‌دهد که تیم ملی باید حمایت شود، گفت: اگر بخواهیم در آسیا و مسابقات المپیک موفق باشیم باید به رده‌های پایه توجه ویژه کنیم، این اتفاق‌ها دست یافتنی است همان‌طور که توانستیم در این دوره از مسابقات قزاقستان و چین را شکست دهیم.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به این که در حال حاضر بستر برای توسعه ورزش‌های آبی در کشور فراهم و این مساله نیازمند توجه جدی مسئولان ورزش کشور است، اظهار کرد: باید اشاره کنم وزیر ورزش موضوع مهمی را پیگیری می‌کند و دستور ویژه برای تهیه یک آیین‌نامه را صادر کرده است تا تمامی استخرهایی که باشگاه هستند برای دریافت مجوز، تیم‌داری کنند؛ مساله‌ای که در وهله اول برای توسعه شنا، شیرجه و واترپلو کمک شایانی خواهد کرد و در وهله دوم برای ورزش قهرمانی در این سه رشته موثر خواهد بود.

رضوانی با بیان این‌که درخواست بنده به عنوان رییس فدراسیون شنا، شیرجه واترپلو از کمیته ملی المپیک این است که به ورزش‌های آبی توجه کنند، گفت: امیدوار هستم نگاه به رشته واترپلو عوض شود چرا که در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز ما در ضربات پنالتی مقابل قزاقستان شکست خوردیم و از کسب مدال باز ماندیم. در ساختار شنای آسیا دارای ارتباط موثری هستیم و به طور مثال داور دیدار نیمه نهایی بین ژاپن و قزاقستان آقای شریفیان و ناظر بازی هم آقای مسعود رضوانی بود، هم‌چنین آقای فتاحیان به عنوان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا فعالیت می‌کند و بنده نیز در هیات رییسه کنفدراسیون آسیا حضور دارم و از تمامی این موارد باید برای پیشرفت و پیشبرد شنای کشور در آسیا استفاده کنیم و شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که نگاه به ورزش‌های آبی تغییر کند.

او افزود: ما نمی‌توانیم صرفا از فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا توقع داشته باشیم. باید بدانیم که اگر تیم واترپلو ما یک سفر تدارکاتی قبل از مسابقات قهرمانی آسیا رفته بود و چند دیدار تدارکاتی داشت به راحتی می‌توانست با گل‌های بیشتری تیم‌های چین و قزاقستان را شکست دهد و به راحتی از سد این تیم‌ها بگذرد.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بیان کرد: ژاپن تیم بسیار خوب و با آسیا فاصله ایجاد کرده است اما بچه ها امیدوار هستند بتوانند ژاپن را شکست دهند.

رضوانی درباره حمایت از نسل طلایی رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو ایران که موفق شدند در مسابقات قهرمانی آسیا خوش بدرخشند، گفت: توقع بنده از کمیته ملی المپیک برای توجه به ورزش‌های پایه به صورت خیلی ویژه است و در رشته شنا یک مربی بسیار خوب که پیش از این برای برگزاری کلینیک به ایران آمده بود در مرحله پایانی لیگ در کشور حضور پیدا خواهد کرد و در تلاشیم بتوانیم با این مربی همکاری کنیم و در رشته شیرجه نیز باید این اتفاق صورت گیرد. در مورد واترپلو نیز قطعا شاکله تیم حفظ خواهد شد و قرار است این تیم به مسابقات جهانی واترپلو زیر ۱۸ سال آرژانتین اعزام شود و امیدوارم یک تیم شایسته را در این دوره از مسابقات داشته باشیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب