زینب قربانی: رکوردشکنی‌ در مسابقات شنا نتیجه ۴ ماه تمرین پرفشار بود

دختر شناگر ایران که در مسابقات جایزه بزرگ موفق به رکوردشکنی در سه ماده شد، گفت: از اول تابستان تا اوایل مهر تمرینات پرفشاری داشتم تا موفق به جابجایی رکورد شوم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرنگار مهر، در جریان دومین دوره مسابقات شنا مسافت بلند جایزه بزرگ ویژه دختران رده‌های سنی بالای ۱۵ سال کشور، زینب قربانی شناگر ۱۷ ساله تیم هاشمی نژاد مشهد موفق شد در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر قورباغه و ۱۰۰ متر آزاد رکورد شکنی کند. همچنین تیم هاشمی نژاد نیز توانست در ماده ۱۰۰*۴ متر آزاد تیمی رکورد این ماده را ۵ ثانیه بهبود بخشد.

زینب قربانی در ابتدا از رکوردهای ثبت شده خود در این رشته گفت: پیش از این هم رکوردهایی را به نام خود ثبت کرده بود با احتساب رکوردهایی که در این رقابت ها جابه جا کردم، ۵ رکورد در مسابقات مسافت کوتاه در ماده های ۱۰۰ آزاد، ۲۰۰ قورباغه، چند رکورد تیمی و همچنین ۲ رکورد در ماده های ۵۰ و ۱۰۰ متر قورباغه مسافت بلند دارم.

وی در مورد سطح مسابقات و نحوه برگزاری این دوره مسابقات مسافت بلند خاطرنشان کرد: نحوه برگزاری هم از لحاظ جوایز در نظر گرفته شده و هم از لحاظ نظم و انظباط بسیار بهتر از دوره‌ قبل و حتی مسابقات گذشته بود. سطح شناگران هم تقریبا مثل دوره‌های قبل بود اما توقع داشتم تعداد شرکت کنندگان امسال خیلی بیشتر از سالهای گذشته باشد.

شناگر تیم هاشمی نژاد در رابطه با عملکرد و ثبت رکوردهای خود در این مسابقات یادآور شد: پس از اولین دوره مسابقات جایزه بزرگ و رکوردهایی که آنجا زده شد باید مدت زمان های ثبت شده را کاهش می دادیم، تقریبا از اوایل تابستان تا مهر تمرینات پر فشار خود را آغاز کردیم و به صورت مداوم تمرین داشتیم تا بتوانیم به سطح آمادگی مطلوب برسیم، سطح امکانات هم خدا را شکر پاسخگوی تمریناتمان بود و با مشکل یا دغدغه ای مواجه نبودیم.

وی تصریح کرد: اینکه ورزشکار بتواند با یک هدف مشخص تمرینات خود را پیش ببرد و به این موضوع آگاه باشد که مسابقاتی با عنوان های مختلف مثل جایزه بزرگ و … در پیش رو دارد صد در صد با انگیزه بیشتر به تمرینات ادامه می دهد تا خود را آماده کند به خصوص در رده سنی ۱۷ – ۱۵ سال و ۱۵ سال به بالا که بسیار مهم است.

قربانی گفت: از رئیس هیات شنا استان خراسان آقای گرایلی بسیار سپاسگزارم که با حمایت های همه جانبه این مسیر را برای ماهموار کردند و همچنین از مربی و خانواده ام تشکر ویژه ای دارم که اگر پشتیبانی ها و حمایت هایشان نبود قطعا من در این جایگاه نبودم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب