سارا چشمی: فدراسیون در اجرای این دوره مسابقات بانوان سنگ تمام گذاشتند

مربی هیات شنا گلستان گفت: به جرعت میتوانم بگویم که فدراسیون و مسئولان در اجرای این دوره سنگ تمام گذاشتند و نحوه برگزاری مسابقات بسیار خوب بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دومین دوره مسابقات شنا مسافت بلند جایزه بزرگ ویژه دختران رده‌های سنی بالای ۱۵ سال کشور پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ آبان ۱۴۰۲) به میزبانی استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی پیگیری و به پایان رسید. در جریان این مسابقات، سارا چشمی مربی تیم هیات شنا گلستان الف در رابطه با سطح فنی مسابقات بیان داشت: از نظر من عملکرد شناگران در این مسابقات به نسبت گذشته مقداری ضعیف تر شده بود.

وی افزود: در مسابقات جایزه بزرگ سال گذشته ۹ رکورد جابجا شد اما اکنون ۳ رکورد انفرادی و یک تیمی تنها حاصل این دوره از مسابقات بود، حتی شناگر تیم خودمان هم نتوانست رکورد‌های خودش را ارتقا دهد.

چشمی در خصوص نحوه برگزاری و کیفیت اجرایی مسابقات اینگونه اظهار کرد: به جرعت میتوانم بگویم که فدراسیون و مسئولان در اجرای این دوره سنگ تمام گذاشتند، اگر کم و کاستی های شناگران را کنار بگذاریم، میزبانی فدراسیون و نحوه برگزاری مسابقات بسیار خوب بود و حتی بهترین مسابقه‌ی برگزار شده در تمام سالهای مربیگری ام را شاهد بودم چه از لحاظ جوایز در نظر گرفته شده برای شناگران که به عنوان سمبل به آنها اهدا شد و چه از لحاظ نظم و انظباط که در بدو ورود به شدت چشمگیر بود.

مربی هیات شنا گلستان ضمن تاکید بر روند رو به افزایش برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: من یک مربی هستم و وظیفه ام ابتدا ایجاد شناگر و پس از آن حفظ شناگر است. اگر بخواهیم شناگر را در برهه‌های مختلف و حساسی که هم وارد دانشگاه می‌شوند و هم به دنبال مربیگری و کار میگردند حفظ کنیم باید تعداد مسابقات را افزایش دهیم.

وی در خصوص عملکرد شناگر خود در این مسابقات گفت: یونا نیاکان از ۶ سالگی شنا را نزد خودم آموزش دیده است و از ۱۳ سالگی مدال و مقام های مختلفی را در مسابقات کشوری به دست آورد، نزدیک به سه سال می‌شود که رکورددار ایران نیز است. یونا اولین ماده را از ۵۰ متر آزاد شروع کرد و توانست در مسابقات سال گذشته در ۴ ماده رکورد رده سنی ۱۷_۱۵ سال را به نام خود ثبت کند. اما از دید من مربی امسال با وجود مقام هایی که توانست کسب کند، عملکرد قابل قبولی را ارائه نداد زیرا که او شناگر رکورد داری است و ثبت رکورد برایمان مهم تر از مقام است و من معتقدم اگر قرار است دوباره در مسابقات حاضر شود خیلی سخت تر از قبل باید بجنگد تا بتواند رکورد های رده سنی را دوباره جابجا کند.

چشمی با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات منجر به تقویت انگیزه شناگران می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه ورزش بانوان، فدراسیون تلاش بسیار زیادی برای حفظ شناگران میکند زیرا که ورزشکار مدت یک سال و هر روز شنا میکند و چشمش به همچین روزی است که اگر نباشد تلاش هایش بی ثمر میماند و جایی برای ارائه آن ندارد، عروسک‌هایی که به عنوان یادگاری در این مسابقات به شناگران داده شد من را هم به وجد آورد و قطعا شناگران هم همین نظر را دارند زیرا که یک خلاقیت و کار نو بود. اگر این نوآوری ها و خلاقیت ها بیشتر باشد میتوانیم در این رشته به جایگاه واقعی که حق ایران است دست پیدا کنیم.

مربی هیات شنا گلستان در پایان گفت: در آخر از مسئولان فدراسیون تشکر میکنم به ویژه آقای رضوانی و خانم ورنوس که با تمام بضاعتی که در اختیارشان هست تلاش میکنند، زیرا که خودم از خانواده ورزش هستم و دکترای آسیب شناسی ورزشی دارم همچنین در دانشگاه‌ها حضور دارم و نایب رییس انجمن راگبی کشور هم بوده ام به همین خاطر قدر کارهایشان را میدانم. همچنین از آقای کیانی رییس هیات استان گلستان بسیار سپاس گزارم که در شرایط سخت که حتی استخر هم برای تمرین نداشتیم شناگرانش را رها نکرد و شنای بانوان را تا آخرین لحظه حمایت کرد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب