سبزه پرور: هدف اصلی ما در مسابقات روسیه افزایش سطح کیفی شیرجه‌رو‌های تیم ملی است

مربی تیم ملی شیرجه گفت: هدف اصلی ما از حضور در این مسابقات افزایش سطح کیفی شیرجه‌رو‌های تیم ملی است تا در مسابقات آسیایی فیلیپین بتوانیم به بالاترین سطح آمادگی برسیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مهدی سبزه‌پرور مربی تیم شیرجه در مسابقات شیرجه روسیه در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره مسابقات دوستانه شیرجه کازان (اوراسیا) روسیه اظهار کرد: مسابقات اوراسیا در دو سال گذشته در کشور روسیه در حال برگزاری است و احتمالاً این مسابقات در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. روسیه از کشور‌هایی است که در شیرجه یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آید. البته به خاطر تحریم‌هایی که علیه روسیه صورت گرفته فرصت حضور در مسابقات مهم را از دست داده و سال آینده هم نمی‌تواند در المپیک پاریس شرکت کند. اما باید به این نکته اشاره کرد که رشته شیرجه که از لحاظ کیفی و چه کمی، از رشته‌های خوب روسیه است.

وی ادامه داد: کشور‌های زیادی در این مسابقات حضور دارند. از قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکا مانند ونزوئلا، اکوادور و کوبا در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. امسال هم کشور‌های صربستان و تایلند به مسابقات اضافه شدند که هر دو کشور، شیرجه‌رو‌های بسیار خوبی دارند. سطح مسابقات بسیار خوب است و شیرجه‌رو‌های قابلی در این رقابت‌های شرکت می‌کنند. اولین مسابقه سه متر تخته بود که بچه‌های ما نسبتاً خوب عمل کردند و جزء ۱۲ نفر فینالیست شدند. با توجه به شیرجه‌رو‌های آماده روسیه، نمایندگان ما در رده‌های نهم و دهم ایستادند. 

مربی تیم ملی شیرجه خاطرنشان کرد: در ادامه مسابقات ردر سکوی ۱۰ متر هماهنگ موفق به کسب مدال برنز شدیم. البته هدف اصلی ما از حضور در این مسابقات افزایش سطح کیفی شیرجه‌رو‌های تیم ملی است. به دنبال این هستیم تا در مسابقات آسیایی فیلیپین که در اسفند برگزار می‌شود شرکت کنیم. ذهنیت ما این است که ملی‌پوشان تا آن زمان به بالاترین سطح برسند. الان در اوج آمادگی نیستند، بیشتر بحث افزایش تجربه ملی‌پوشان است تا بتوانند میزان آمادگی خود را افزایش دهند. باید از لحاظ ذهنی، ملی‌پوشان را در بالاترین سطح قرار دهیم تا بتوانند بهترین کیفیت را در مسابقات فیلیپین داشته باشند و عالی‌ترین فرم خود را به نمایش گذارند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.