تاکید ستاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ بر سه محور

در نخستین جلسه ستاد بازی های آسیایی 2018 در محل فدراسیون شنا، راهکارهای عملیاتی در زمینه نخبه پروری و استعدادیابی شناگران ارائه شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نخستین جلسه ستاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جهت آماده سازی تیم ملی شنا برای حضور قدرتمند در این رقابت ها روز شنبه (۱۲مهر) راس ساعت ۱۱:۳۰ در محل فدراسیون شنا برگزار شد. این گردهمایی در راستای برنامه میان مدت فدراسیون شنا و با حضور محسن رضوانی (رئیس فدراسیون)، محسن سمیع‌زاده (دبیر کل فدراسیون)، کاوه احمدی(مشاور عالی فددراسیون)، آرش شرافت وزیری، فرشاد کرمی، محمد بیداریان، خشایار حضرتی، عباسعلی کشتکار و مجید مشتاق تشکیل شد.
جلسه ستاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ با هدف بررسی عملکرد تیم ملی شنا در بازی های آسیایی اینچئون، شناسایی نقاط قوت و ضعف شنای کشور به منظور برنامه ریزی هر چه بهتر و ارائه طرح نخبه پروری و تعیین تاریخ اولین اردوی متمرکز ۲۰۱۸ برگزار شد.
در این جلسه خشایار حضرتی مربی تیم ملی شنا گزارشی از عملکرد شناگران در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون ارائه داد و درباره شرایط کمی و کیفی شناگران در بازی های آسیایی صحبت کرد.
در ادامه احمد یاقوتی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه شنای کشور، با بیان اینکه چند رکورد ملی در این بازی ها ارتقا پیدا کرد و همچنین پوست اندازی جوان تیم ملی عملکرد کادر فنی و تیم ملی شنا را قابل قبول ارزیابی و بر لزوم برنامه ریزی براساس منابع و امکانات موجود تاکید کرد.
محسن رضوانی ضمن تشکر از مجموعه شنا کشور بر لزوم برگزاری نشست های مشترک با مدیران وزارت ورزش و جوانان کشو برای اجرای برنامه های عملیاتی تاکید کرد. همچنین محسن رضوانی در ادامه خاطر نشان کرد باید به تجزیه و تحلیل وضعیت شناگران در بازی های آسیایی بپردازیم و او به صورت بندی شرایط شنا و شناگران به منظور برنامه ریزی برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸  توجه داشت.
محسن سمیع زاده افزود: مسائل و مشکلاتی از جمله تعلیق فدراسیون شنا در چند سال گذشته اتفاق افتاد که مانع پیشرفت شنا کشور شد. بدهی های فراوان فدراسیون و عدم پایه سازی شناگران در سال های گذشته از مهم ترین تهدید ها برای فدراسیون هستند. با توجه منابع و امکانات محدود اجاره دادن استخرهای شنا به افراد غیر متخصص مسئله نخبه پروری و استعدادیابی را با مشکل مواجه می کند.
در پایان جلسه راهکارهای عملیاتی ارائه شد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:
۱-برنامه ریزی به منظور استعدایابی برای شناگران زیر ۱۴ سال
۲-نخبه پروری (برنامه میان مدت جهت حضور قدرتمند در بازی های آسیایی۲۰۱۸) در رده های سنی ۱۵ -۱۷ سال
۳- برنامه ریزی کادرفنی تیم ملی شنا برای مسابقات قهرمانی جهان و المپیک

بعد از برگزاری این نشست در ادامه برنامه ریزی ها برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جلسات واترپلو و شیرجه نیز تشکل می شود در جلسات بعدی این اهداف و راهکارها مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب