شکول: شرکت در مسابقات مختلف انگیزه شیرجه روها را بالا می برد

شیرجه روی تیم ملی ایران در آستانه مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور گفت: شرکت کردن در رقابت های مختلف انگیزه ورزشکاران را بالا می برد و تجربیات مهمی را در اختیار آنها قرار می دهد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی شکول شیرجه روی تبریزی تیم ملی شیرجه در مورد نحوه تمریناتش گفت: تمرینات شیرجه را هر روز زیر نظر پدرم محمد رضا شکول به همراه دیگر اعضای تیم تبریز انجام می دهیم. در حال حاضر تمرین ها تقریباً روزی سه ساعت است اما زمان آن در اردوهای تیم ملی بیشتر خواهد شد.
وی در مورد امکانات سخت افزاری شیرجه در تبریز افزود: با توجه به نداشتن استخر شیرجه و دایو استاندارد تمریناتمان را در سالن یعنی در خشکی انجام می دهیم. البته نیمی از تمرینات شیرجه در خشکی انجام می شود اما به استخر استاندارد نیز نیاز است.
شکول اردوهای متمرکز را بسیار مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: اردوهای شیرجه حتماً باید متمرکز باشد و زمان بندی مناسبی نیز داشته باشد. متاسفانه دو سال است که شیرجه اعزام تیمی برون مرزی نداشته است. همانطور که می دانید شرکت کردن در رقابت های مختلف انگیزه ورزشکاران را بالا می برد و تجربیات مهمی را در اختیار آنها قرار می دهد.
شیرجه روی تیم ملی ادامه داد: مدتی است که تمرین می کنیم و میتوانم بگویم که تمرینات ما هیچ گاه قطع نشده است. اما به دلیل شرکت نکردن در هیچ رقابتی نتوانستیم خودمان را محک بزنیم و ببینیم که در چه وضعیتی قرار داریم. امیدوارم با حضور رئیس جدید فدراسیون مشکلات شیرجه به زودی حل شود.
وی در مورد پتانسیل شیرجه در ایران تصریح کرد: شیرجه پتانسیل خوبی در ایران دارد همانطور که می دانید در رقابت های رده سنی آسیا که دو سال گذشته در اندونزی برگزار شد، چند مدال مختلف گرفتیم. این نشان دهنده پتانسیل شیرجه در ایران است. اگر نگاه ها به سمت این رشته بازگردد و شیرجه کمی دیده شود می تواند حرفی برای گفتن در ورزش ایران داشته باشد.

image_printپرینت مطلب