علی جعفری:دریافت بورسیه یک موفقیت بسیار مهم برای جامعه شنا ایران است

بورسیه شنا ایران گفت: امیدوارم مسئولان ورزش کشور با افزایش بودجه این فدراسیون، شرایطی را فراهم کنند تا مسئولان فدراسیون بتوانند تعداد بیشتری از این برنامه‌های ریشه ای را به اجرا رسانده و زمینه کسب مدال و افتخار افرینی شناگران ایرانی را در رویداد های مهم ورزشی مانند بازی‌های المپیک و آسیایی فراهم کنند.

به گزارش روابط عموی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسئولان فدراسیون شنا همواره تلاش کرده‌اند تا در کنار فعالیت‌های وسیع و گسترده داخلی، ارتباطات بین المللی خود را نیز گسترش داده و به این ترتیب زمینه ارتقا کیفی ورزش‌های شنا شیرجه و واترپلو را فراهم کنند.

در همین رابطه و طی ملاقاتی که محسن رضوانی ریاست فدراسیون شنای ایران طی ماه  های گذشته، با حسین المسلم ریاست فدراسیون جهانی شنا(فینا) داشت موفق شد موافقت فدراسیون جهانی شنا را جهت بورسیه کردن یکی از شناگران مستعد کشور، در یکی از کشورهای صاحب نام در ورزش شنا را اخذ کرده  و حرکتی ریشه‌ای را در رابطه با دستیابی  به اهداف مورد نظر خود در زمینه موفقیت‌های شناگران ایرانی در میادین بین المللی  صورت دهد.

در این راستا علی جعفری یکی از شناگران مستعد استان مرکزی با توجه به ویژگی‌های خاص ورزشی خود به عنوان نماینده ورزش شنای کشور انتخاب و بورسیه شده و برای گذراندن این دوره، راهی شهر بوداپست مجارستان شد.

جهت آشنایی بیشتر با علی جعفری شناگر حاضر در این  حرکت ازرشمند فدراسیون شنا، گفتگوی با وی انجام دادیم که میخوانید.

وی در ابتدای گفتگو در رابطه با سوابق ورزشی خود گفت: از سن دوازده سالگی با کسب مدال طلا در رشته ۲۰۰ متر کرال سینه در رقابت‌های شنای قهرمانی کشور، اولین موفقیت و حضور جدی خود را در صحنه ورزش شنای تجربه کردم. شش ماه بعد موفق شدم در مسابقات شنای قهرمانی کشور که در شهر زنجان برگزار شد در رشته های ۴۰۰ متر و۱۵۰۰ متر آزاد به مدال طلا و در رشته ۲۰۰ متر کرال سینه به مدال نقره دست پیدا کنم و در سن ۱۳ سالگی هم در رقابت‌های شنای مسافت کوتاه تبریز مدال طلای ۲۰۰ متر کرال سینه را کسب کرده و به این ترتیب رکورد شکنی‌های متعددی را در رشته‌های تخصصی  ورزشی خود تا زمان شیوع بیماری کرونا در کشور بدست آورم.

نماینده ورزش شنای ایران در بورسیه جهانی شنا افزود: برگزاری این دوره قطعا تجربه خاص و سرنوشت سازی برای من به عنوان یک شناگر ملی پوش خواهد بود زیرا تحت نظر مربیان رده اول جهانی در مدت زمان مناسبی آموزش خواهم دید. این آموزش جدا از زمینه شناگری و تخصصی، در زمینه مربیگری هم خواهد بود و آشنایی با زبان‌های انگلیسی و روسی که از ملزومات حضور در این بورسیه است نیز یک تجربه جدید برای من از حضور در این دوره آموزشی است.

جعفری در رابطه با چشم انداز فعالیت‌های خود در رشته ورزشی شنا در کشور گفت: امیدوارم با حضور در چنین دوره‌های پیشرفته‌ای بتوانم در بازی‌های آسیایی داخل سالن، مسابقات ورزشی کشورهای اسلامی و همچنین بازیهای آسیایی آتی به موفقیت‌های خوبی دست یابم و بتوانم رکوردهای رقابت‌های شنای ورودی المپیک دوره بعد را بدست آورم.

وی در رابطه با الگوهای ورزشی خود گفت: سپهر حیدری یکی از شناگر استان مرکزی بود که موفق شد اولین مدال شنای استان را در رقابتهای  قهرمانی کشور بدست آورد  که وی یکی از الگوهای ارزشمند من در رابطه با فعالتی‌های ورزشی در رشته شنا است و در سطح جهانی هم سونگ هوان‌هو از کروه جنوبی که با سن کم موفق شد مدالهای معتبر جهانی را در رقابتهای مختلف بدست اورد شناگریست که مورد علاقه و توجه من قرار دارد.

جعفری در ادامه گفتگو در رابطه با مشکلات فعالیت در رشته شنا در کشور گفت: بیشتر شناگران تا ۱۵ سالگی می‌توانند در ورزش شنا حضور موفقی داشته و بعد بخاطر درگیری با تحصیلات، فعالیت‌های ورزشی خود را جدی نمی گیرند که این نقیصه باید به شکلی برطرف شود که یک شناگر مستعد بتواند هر دو این فعالیت‌های مهم تحصیلی و ورزشی را در کنار هم و هم زمان انجام داده و پیش ببرد.

وی ادامه داد: اطلاعات بروز، جدی و ریشه‌ای در رابطه با علم روز مربیگری شنا در داخل کشور وجود ندارد و در این رابطه باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیان داخلی با استفاده از مدرسان بین المللی تلاش شود و مهم تر از همه اینکه به عنوان مثال استان مرکزی فقط یک استخر استاندارد و ۵۰ متری جهت پرورش شناگران مستعد استانی دارد که این استخر هم در اختیار بخش خصوصی قرار داشته و فقط یک سانس آن در اختیار هیات شنای استان است که این مسئله هم  یک مشکل بسیار بسیار مهم در مسیر موفقیت‌های شناگران ایرانی در میادین بین المللی محسوب می‌شود.

علی جعفری در رابطه با فعالیت‌های مسئولان فدراسیون شنای کشور در جهت بورسیه کردن وی گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی، برگزاری چنین برنامه‌هایی یک موفقیت بسیار مهم برای فدراسیون شنا تلقی می‌شود، امیدوارم مسئولان ورزش کشور با افزایش بودجه این فدراسیون، شرایطی را فراهم کنند تا مسئولان فدراسیون بتوانند تعداد بیشتری از این برنامه‌های ریشه ای را به اجرا رسانده و زمینه کسب مدال و افتخار افرینی شناگران ایرانی را در رویداد های مهم ورزشی مانند بازی‌های المپیک و آسیایی فراهم کنند.

وی در پایان  گفتگو گفت: لازم می دانم از پدر و مادرم  بابت تمامی حمایت‌های مالی و انگیزه‌ای که همواره از من داشته و دارند سپاسگذاری کنم و بتوانم با کسب موفقیتهای مهم و برون مرزی ورزشی پاسخگوی زحمات و تلاش های آنها باشم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب