علی رضا سلطانی: برای پیشرفت باید لیگ خوبی داشت

ملی پوش واترپلوی ایران گفت: واترپلو نیز مانند سایر رشته های ورزشی برای پیشرفت نیاز به لیگ حرفه ای دارد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو علی رضا سلطانی بازیکن تیم ملی واترپلو گفت: شرایط تیم ملی واترپلو مطلوب است. تمرینات سختی را با ورود مالارا به تیم ملی انجام دادیم و در حال حاضر تمرینات ریکاوری را انجام می دهیم و آماده حضور در رقابت های کاپ آسیا هستیم.
وی با اشاره به قدرتمند ترین حریف خود در این رقابت ها افزود: رقیب اصلی تیم ایران تیم چین است و اولین دیدار ایران نیز با این تیم است البته باید به این نکته اشاره کنم که تیم چین به دلیل جوان بودن تیم ایران شناخت زیادی از ما ندارد و بازیکنان ایران نیز انرژی بسیاری برای این رقابت ها دارند اما نبود دیدارهای تدارکاتی می تواند بزرگترین ضعف ایران در این رقابت باشد.
علی رضا سلطانی در مورد رقابت های پیش رو یادآور شد: اگر در رقابت های کاپ آسیا مقام اول را کسب کنیم اولین و مهمترین رقابتی که پیش رو داریم مسابقات جهانی واترپلو خواهد بود در غیر این صورت بازی های آسیایی کره جنوبی بزرگترین هدف تیم ایران است که امیدوارم بتوانیم حضور شایسته ای در این رقابت ها داشته باشیم. تیم واترپلوی ایران در آسیا همیشه جزو چهار تیم برتر بوده است.
بازیکن تیم ملی واترپلو با اشاره به پتانسیل رشته واترپلو در ایران گفت: رشته واترپلو در حال حاضر نسل جدید و مستعدی دارد که با یک برنامه ریزی دقیق و حمایت های مالی و معنوی مسئولین ورزش از فدراسیون و این رشته می تواند مقامی را که شایسته نام ایران است در آسیا بدست آورد. فدراسیون تمامی تلاش خود را برای برگزاری شرایط مطلوب اردوها برای ما انجام داد که امیدوارم حمایت های مسئولین ورزش کشور بیش از گذشته متوجه فدراسیون شنا باشد.
وی در مورد هدفش در تیم ملی واترپلو تصریح کرد: ورزش واترپلو جزئی از زندگی من است و میخواهم در رشته ورزشی مورد علاقه ام به مدال آسیایی دست پیدا کنم تا واترپلو نیز مانند سایر رشته های ورزشی جایگاه واقعی خود را در ورزش کشور و بین طرفداران این رشته پیدا کند. البته این هدف تک تک بازیکنان واترپلو خواهد بود که تمامی سعی خود را در این اردو انجام دادند تمامی آنها چه کسانی که از اردوی تیم ملی خط خوردند و چه کسانی که راهی رقابت های کاپ آسیا می شوند زحمات بسیاری در این اردو کشیدند.
رضا سلطانی با اشاره به لیگ واترپلو یادآور شد: حضور تیم ها در لیگ واترپلو انگشت شمار شده است و تمام این ها به دلیل نبودن اسپانسر در واترپلو است. وجود حامی های مالی در واترپلو می تواند مهم ترین عامل در حرفه ای شدن این رشته باشد هنگامی که بازیکن قرارداد خوبی با باشگاه داشته باشد دیگر به دنبال درامد زایی از شغل دیگر نیست و تمامی انرژی خود را صرف واترپلو می کند و بازیکنان حرفه ای تری تربیت می شوند که تیم ملی نیز طبیعتاً از همین ورزشکاران حرفه ای تشکیل خواهد شد و این زنجیره می تواند به حمایت های مسئولین ورزش کشور کامل شود و رشته واترپلو به سمت حرفه ای شدن برود

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب