عکس العمل بهترین های سال فینا چه بود؟

برترین ورزشکاران جهان شنا پس از دریافت جایزه چند کلامی صحبت کردند که با هم می خوانیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شب گذشته (یکشنبه) برترین ورزشکاران جهان در ورزش های آبی معرفی شدند. همیشه نخستین جملاتی که هر فرد پس از دریافت جوایزی اینچنینی می گوید برای مخاطبان جذاب است.

در ادامه به عکس العمل واحساس چند تن از این  ورزشکاران پس از دریافت جایزه می پردازیم.

 

 

 

صربستان- بهترین تیم واترپلو مردان

کاپیتان تیم ملی صربستان زیوکو گوچیچ (Zivko Gocic): “مایه خرسندی و افتخار است که امشب این جایزه را می گیرم. دوست دارم از دوستان خود در فینا تشکر کنم و امیدوارم جوایز بیشتری بگیرم. حالا ما یک رویای دیگر هم داریم. رویای ما نشان طلای المپیک است. رویایی دست یافتنی که به آن خواهیم رسید.”

gocic

 

 

بهترین شیرجه رو مرد سال

شیرجه رو چینی هی چائو (He Chao ): “من به مدت دو سال هر روز بدون وقفه تمرین کردم و این جایزه برای من بسیار با ارزش است. زمانبندی فعالیت ها بین تمرین شیرجه و پیانو واقعا سخت شده بود.” (او در مراسم گالا چند دقیقه ای پیانو هم نواخت)

شیرجه چین

 

 

بهترین شیرجه رو زن سال

شیرجه رو چینی شی تینگمائو (Shi Tingmao): “بعد از سال های متمادی شرکت در مسابقات گرفتن این جایزه برای من بسیار مهم است. اولین باری است که جایزه ای اینچنینی می گیرم. هدف من در سال ۲۰۱۵ بدون شک ماده سکوی ۳متر انفرادی و تیمی بود و تخته یک متر رقابتی جانبی به حساب می آمد. سطح فنی شیرجه چین همیشه بالا بوده و حالا زمان تمرکز بر المپیک ریو ۲۰۱۶ است.”

شیرجه چین زن

 

 

بهترین ورزشکار مرد شنای موزون (دو برنده با امتیازی برابر)

بیل می (Bill May) از آمریکا: “دو سال پیش حتی تصور این جایزه ممکن نبود چراکه شنای موزون دونفره حتی بین برنامه های مسابقات هم قرار نداشت. کاملا شوکه شدم. هم تیمی های رویایی و مربیان بسیار خوبی داشتم که بدون آن ها به ابنجا نمی رسیدم. حمایت های آن ها برای من بسیار گرانبها بوده است. مسابقاتی که در وگاس داشتم به من کمک کرد تا برای شرکت در رقابتی با آن همه تماشاچی آماده شوم. کازان فوق العاده بود چراکه در کنار خانواده و مربی اولیه و حال حاضرم به آب زدم.”

bill may

 

 

بهترین ورزشکار زن (سینکرونایز)

اسوتلانا روماشینا (Svetlana Romashina) از روسیه روسیه: “وقتی در کازان (روسیه) مقابل خانواده و همسرم برنده شدم فوق العاده بود. من هر روز تا ۱۰ ساعت در استخر تمرین می کردم تا بتوانیم برتری نسبی نسبت به سایر کشورها داشته باشیم. از آنجایی که روسیه جواز حضور در المپیک شنای موزون را کسب کرده هدف من هم نشان طلای آن مسابقات چه در بخش تیمی و چه در بخش دو نفره است.

ishchenko-romashina-720x500

 

 

 

بهترین ورزشکار مرد فراشیرجه

گری هانت از انگلستان (Gary Hunt): این جایزه برای من بسیار مخصوص است. امشب هم مقل موقعی که مدال میبرم لباس اسپیدو به تن کردم و نفسم بند آمده است. گنجاندن فراشیرجه در برنامه مسابقات قهرمانی جهان فینا لحظه بزرگی بود که نشان دهنده پذیرش این ورزش در بین سایر رشته های حرفه ای آبی است. تا زمانی که آب هست، من آماده شیرجه زدن از هر نقطه ای به درون آن هستم.”

Gary Hunt

 

به دلیل برنامه های فشرده ورزشکاران تا مسابقات المپیک ریو، چند ورزشکار نتوانستند به مراسم بیایند و نوشته خود را ارسال کردند. میشل لارکین (شناگر مرد- استرالیا)، مگی استیفنز (کاپیتان تیم ملی واترپلو زنان آمریکا)، جوردن ویلیمووسکی (آبهای آزاد مردان- آمریکا)، آنا مارسلا کانا (آبهای آزاد رنان- برزیل)، ریچل سیمپسون (فراشیرجه زنان- آمریکا) از جمله این افراد بودند.

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.