غفوری: واترپلوئیست ها در آسیا روی سکو می روند

رئیس کمیته فنی واترپلو گفت: پیش بینی می کنم هر دو تیم جوانان و بزرگسالان بر روی سکو خواهند رفت اما رنگ مدال آن ها مشخص نیست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، نادر غفوری رئیس کمیته فنی واترپلو در در آستانه رقابت های کاپ آسیا گفت: تیم جوانان اول مهرماه به مسابقات آسیایی اعزام می شود. رقابت های جوانان رسما از تاریخ سوم مهرماه آغاز می شود همچنین تیم ملی بزرگسالان نیز ششم مهرماه به سنگاپور می روند و رقابت های آنها از هشتم مهرماه استارت می خورد.

وی با اشاره به تیم های شرکت کننده در این مسابقات افزود: در بخش جوانان ١۰ تیم ژاپن، چین، سنگاپور، قزاقستان، سریلانکو، اندونزی، هند، ایران، کویت و فیلیپین شرکت می کنند همچنین در بخش بزرگسالان تیم های سریلانکا، کویت، چین، ایران و فیلیپین اعلام آمادگی کرده اند. می توانم با اطمینان بگویم که دو تیم جوانان و بزرگسالان به روی سکو خواهند رفت اما رنگ مدال ها مشخص نیست.

غفوری در مورد نحوه برگزاری رقابت های کاپ آسیا متذکر شد: تیم جوانان در دو گروه پنج تیمی به رقابت خواهند پرداخت و باید به این نکته اشاره کنم که تیم جوانان واترپلو کسب سهمیه رقابت های جهانی را در کارنامه خود دارد و امیدوارم که این سهمیه دوباره برای جوانان واترپلوی ایران تکرار شود البته امسال با توجه به حضور تیم های ژاپن و چین کار کمی برای جوان دشوار می شود اما با توجه به شناختی که از آنها دارم می دانم که تمام تلاش خود را برای ایستادن بر روی سکو انجام خواهند داد. همچنین تیم ملی واترپلوی بزرگسالان نیز به صورت دوره ای با دیگر حریفان خود به رقابت خواهد پرداخت که به طور قطع آنها هم نتیجه خوبی را در ین رقابت ها خواهند گرفت.

وی عملکرد مالارا را بسیار عالی اعلام کرد و گفت: بدون شک مالارا بعد از استانیس لاو پیوارف سرمربی روس تیم ملی واترپلو در سال ٧۵ تاثیر گزار ترین مربی واترپلو در ایران بوده است. فدراسیون شنا قصد دارد که چند کلاس مربیگری واترپلو را زیر نظر مالارا برگزار کند و مربیانی می توانند در این کلاس ها حضور پیدا کنند که از طریق کمیته فنی واترپلو دعوت شده باشند.

غفوری در مورد اعلام دقیق اسامی بازیکنان اعزامی به رقابتهای کاپ آسیا تصریح کرد: رقابت در جوانان بسیار نزدیک است به همین دلیل اسامی بازیکنان دیر تر اعلام می شود همچنین اسامی تیم بزرگسالان نیز به دلیل مشکلات برای خروج بعد از مشخص شدن نتایج خروجی آنها اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته فنی واترپلو کادر فنی تیم های ملی جوانان و بزرگسالان را اینگونه معرفی می کند:
تیم ملی بزرگسالان:
پائلو مالارا( سرمربی)، رضا اجاق(مربی)، سیروس طاهریان (سرپرست)
تیم ملی جوانان
وحید رضایی(سرمربی)، رضا مخیلفی( مربی)، سیروس طاهریان ( سرپرست)

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.