قائم میرابیان: برای موفقیت در شیرجه به امکانات مناسب نیاز داریم

ملی پوش سابق شیرجه گفت: برای رسیدن به موفقیت در ورزش قهرمانی شیرجه نیاز به امکانات مناسب قهرمان پروری داریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، قائم میرابیان ملی پوش اسبق شیرجه ایران درباره وضعیت شیرجه ایران گفت: اگر به رقابت هایی که در یک سطح برای شنا، شیرجه و واترپلو برگزار شده است نگاه کنیم متوجه می شویم شیرجه بالاترین امتیاز ها را داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به امکانات شیرجه ایران نسبت به امکانات شیرجه دنیا می توانم بگویم که شیرجه ما هر زمان که تلاش کرده به نتیجه مطلوبی رسیده است. باید به این نکته اشاره کنم که معمولا استخر های ایران حتی یک سالن تمرینی شیرجه هم ندارد در صورتی که در تمام دنیا ٩۰ درصد تمرینات برای شیرجه روهای مبتدی و کم سن و سال در خشکی انجام می شود.
میرابیان با اشاره به حامد بزمی شیرجه روی نوجوان و آینده دار ایران تصریح کرد: حامد بزمی از شاگردان مستعد من بوده است که از ابتدا زیر نظر من شیرجه را آغاز کرده هنگامی که حامد از بازی های آسیایی نانجینگ بازگشت تنها به امکانات آنها اشاره داشت و او هم معتتقد بود که چینی ها تنها از نظر امکانات در سطح بالاتری نسبت به ما قرار دارند که اگر ایران هم امکانات را برای شیرجه رو ها فراهم کند قطعاً به نتیجه خواهیم رسید. این افق برای ما دور از دسترس نیست.
ملی پوش شیرجه راه پیشرفت شیرجه را برپایی اردو های بلند مدت و متمرکز دانست و متذکر شد: اگر اردو های بلند مدت را به صورت متمرکز برگزار کنیم و حتی امکاناتی از قبیل معلم خصوصی را برای قهرمانان فراهم کنیم می توانیم بعد از دو سال از آنها بازدهی بخواهیم. همانطور که می دانید خوشبختانه مربیان ما از نظر علمی در سطح مطلوبی قرار دارند و می توانند به پیشرفت شیرجه در ایران کمک کنند.
وی همچنین با اشاره به تغیرات پیاپی مدیریتی در راس فدراسیون شنا عنوان کرد: متاسفانه تغیرات پیاپی در راس فدراسیون به رشته های شنا، شیرجه و واترپلو آسیب های فراوانی وارد کرد که امیدوارم محسن رضوانی که خود از بدنه شنا است به ثبات مدیریتی برسد تا این رشته جذاب آبی هم جان دوبارهای بگیرد. من هم علاقه مند هستم تا در این راستا در کنار فدراسیون شنا از شیرجه تا جایی که می توانم حمایت کنم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.