کشتکار: هدف اصلی ارتقای سطح شنا است

عباسعلی کشتکار در مورد برنامه هایش در تیم ملی شنا گفت: هدف ما ارتقای سطح شنا در سراسر ایران است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عباسعلی کشتکار با اشاره به مسئولیت سنگین سرمربی‌گری تیم ملی شنا گفت: پذیرفتن مسئولیت سنگین سرمربی‌گری تیم ملی شنای ایران برای من افتخار بسیار بزرگی است. همکاری با خشایار حضرتی و حامد رضا خانی که از قهرمانان و مربیان به نام کشور هستند برای رسیدن به هدفی که داریم بسیار سازنده خواهد بود.

وی ادامه داد: اولین و مهمترین بخشی که باید انجام دهیم مدیریت برنامه ها است. اینکه بتوانیم برای تمام مربیان سراسر ایران برنامه داشته باشیم و هماهنگ و همگام با یکدیگر در راستای پیش بردن اهداف بزرگ گام برداریم. باید مطمئن شویم که که رشد بی وقفه شنا در کشور ادامه خواهد داشت . منظور ما دخالت کردن در کار استان ها نیست ما فقط با پایگاه های قهرمانی استان ها هماهنگ می شویم و آنها را یاری خواهیم کرد.

کشتکار در مورد پایگاه های قهرمانی شنای کشور گفت: سعی ما مجهز کردن پایگاه های قهرمانی کشور و همچنین بررسی نکات فنی آن ها است. با نظارتی که بر روی آنها انجام می گیرد می توان تمامی نقاط ضعف و مشکلات فنی را برطرف کرد.باید تعداد شناگران را افزایش دهیم . در این صورت می توانیم تعداد مربیان، داوران و همچنین مخاطبان شنا را نیز بیشتر کنیم.

سرمربی تیم ملی شنا در ادامه افزود: تیم ملی شنا از تمامی شناگرانی که شایسته هستند استفاده می کند هر شناگری که آمادگی لازم را داشته باشد عضو تیم ملی خواهد بود. در حال حاضر برنامه اردوی تیم ملی شنا را به طور دقیق نمی دانم. بعد از جلسه ای که قرار است با ریاست فدراسیون داشته باشم در مورد مسائل تیم ملی شنا صحبت خواهم کرد. طی آن فدراسیون باید مشخص کند که تیم ملی شنا در چه رقابت هایی می تواند شرکت کند تا بتوانیم در ردهای سنی مختلف برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم.

عباسعلی کشتکار داشتن روحیه مثبت را برای شناگران بسیار مهم دانست و یادآور شد: نظم فردی، تشویق، تلاش مضاعف، و افزایش روحیه فردی نکات بسیار مهمی هستند. شناگران ما باید هدفشان را از تمرین کردن مشخص کنند. با داشتن یک برنامه و هدف مشخص نتیجه بهتری به دست خواهد آمد. امیدوارم بتوانیم با کمک تمامی جامعه شنا این رشته را از پایه آغاز کنیم و هر روز شاهد گسترش آن در سراسر ایران باشیم.

وی در مورد مسئولیت‌های یک سرمربی تصریح کرد: سرمربی تیم ملی نباید فقط به تمرین دادن چند شناگر در اردو بسنده کند. من با کمک مربیان و همچنین کمیته فنی شنا زیر ساخت های شنای کشور را بررسی خواهیم کرد. استعداد ها و نخبگان شناسایی خواهند شد ما برای آینده شنای ایران برنامه ریزی می کنیم و بر سیاست ها و راهبردهای فدراسیون شنا نظارت می کنیم تا بتوانیم به هدفمان نزدیک شویم.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب