“لکلائوس” دست نیافتنی باقی ماند

گام سوم از رقابت های کاپ جهانی شنا در تاریخ ٢۰ و ٢١ مهر در شهر مسکو (روسیه) با پیشتازی ورزشکار اهل افریقای جنوبی پیگیری شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ “چد لکلائوس” که در دو مرحله ی ابتدایی کاپ جهانی ٢۰١٣ شنا جایگاه نخست را از آن خود کرده بود با ارائه ی عملکردی درخور توجه همچنان دست نیافتنی باقی ماند.

در روز نخست از سومین گام رقابت های کاپ جهانی در بخش مردان رقابت های جذاب و نفس گیر ١۰۰متر آزاد برگزار شد. “ولادیمیر موروزوف ” ورزشکار اهل کشور میزبان که در دو مرحله ی ابتدایی با ٨٧ امتیاز در جایگاه دوم رده بندی کلی ایستاده بود با ارائه ی یک عملکرد مناسب با زمان ۴۵ثانیه و ۶٨ صدم ثانیه در جایگاه نخست ایستاد. پس از او قهرمان دوره ی پیش رقابت های کاپ جهانی “کنیت” استرالیایی دوم و “چرنالیک” لهستانی سوم شدند.

این ورزشکار روس در ١۰۰متر مختلط نیز عنوان نخست را از آن خود کرد و “کنیت” بار دیگر عنوان دوم را به دست آورد.

“چد لکلائوس” نفر اول رنکینگ رقابت های امسال در ماده ی ٢۰۰متر پروانه با زمان یک دقیقه و ۴٩ثانیه و ٨٣صدم ثانیه با پشت سر گذاشتن “تام شیلد” امریکایی عنوان نخست را از آن خود کرد.

در روز دوم، رقابت های ۵۰*۴ متر مختلط آزاد تیمی برگزار شد. تیم روسیه رکورد جهان در این ماده را به نام خود ثبت کرد و زودتر از دو تیم برزیل و ژاپن از خط پایان گذشت.

جایگاه “چد لکلائوس ” توسط “موروزوف” که در روز اول دو مدال طلا به دست آورده بود تهدید می شد. این ورزشکار اهل افریقایی جنوبی برای حفظ جایگاه خود در این مرحله از رقابت ها نیاز به کسب مدال طلا داشت. در مسکو “لکلائوس” توانست در ١۰۰متر پروانه و ٢۰۰متر مختلط نیز مدال طلا را کسب کند تا بهترین عملکرد را در این شهر داشته باشد.

” لکلائوس” در مصاحبه ای پس از پایان این رقابت ها در مسکو اعلام کرد: “شب گذشته برای من خیلی خوب نبود اما هدف اصلی در این رقابت ها حفظ جایگاه نخست در رده بندی کلی بود. کسب سه عنوان طلا و و یک نقره شروع بدی برای این فصل از رقابت ها نیست. می توانم هفته ی آینده در دوبی نیز عملکرد مناسبی داشته باشم. درنتیجه هیجان زده ام”

مرحله بعدی رقابت های کاپ جهانی شنای ٢۰١٣، ١٧ و ١٨ اوکتبر (٢۵ و ٢۶ مهر) در شهر دوبی (امارات) برگزار می شود.

*بهترین عملکردها در مسکو:
١. “چد لکلائوس” (افریقای جنوبی) ١.۴٩.٨٣ – ٩٨۰ امتیاز – ٢۰۰متر پروانه
٢. “ولادیمیر موروزوف ” (روسیه) ٢۰.۵٩ – ٩۵٨ امتیاز – ۵۰ متر آزاد
٣. “تو کنیت” (استرالیا) ۵١.٨٣ – ٩٣۶امتیاز – ١۰۰متر مختلط

*نفرات برتر رده بندی امتیازی ( مسکو):
١. “چد لکلائوس” (افریقای جنوبی) ٢۴امتیاز
٢. “ولادیمیر موروزوف ” (روسیه) ١٨امتیاز
٣. “تو کنیت” (استرالیا) ١٢امتیاز

*مبالغ جایزه برای هر رویداد:
١. ١۵۰۰دلار
٢. ١۰۰۰دلار
٣. ۵۰۰دلار

*مبالغ کسب شده مرحله ی یک و دو:
١. “چد لکلائوس” (افریقای جنوبی) ۴۰۰۰۰دلار
٢. “ولادیمیر موروزوف ” (روسیه) ٢۵۰۰۰دلار
٣. “دنیل گیورتا” (مجارستان) ١۵۰۰۰دلار
۴. رونالد شومن (افریقای جنوبی) ٨۰۰۰دلار
۵. کانر دایر (امریکا) ٧۰۰۰دلار
۶. “تو کنیت” (استرالیا) ۵۰۰۰دلار

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

چیریچ: تمام داوران ایران در سطح بین المللی و ملی فرصت پیشرفت دارند/ دوره خوبی برگزار شد

میخاییل چیریچ  مدرس و ناظر بین المللی واترپلو جهان بیان داشت: تمام داوران ایران چه در سطح بین المللی و چه در سطح ملی این فرصت را دارند که پیشرفت کنند، صرفا به نحوه کار آنها بستگی دارد و می‌توانم به جرات بگویم که کلاس بسیار خوب و راضی کننده‌ای بود.

سعادت: استقبال خوبی از ماراتن آب‌های آزاد کیش شد

رییس هیات شنا جزیره کیش ضمن ابراز خوشحالی از استقبال وسیع و گسترده شناگران از مسابقات آب های آزاد گفت: حدود ۱۵۰ شناگر به همراه سرپرست و مربی در این رقابت ها شرکت کردند که این موضوع بیانگر پیشرفت و آینده‌ای درخشان در رشته آب‌های آزاد است.