محبوبه شریف: مسابقات جایزه بزرگ انگیزه شناگران را برای مسابقات آینده بالا برد

مربی تیم ستارگان دلفین: مسابقات این دوره از لحاظ کیفیت و نظم بسیار پیشرفت داشته است و همین امر موجب می‌شود تا انگیزه شناگران برای مسابقات آینده نیز ارتقا پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دومین دوره مسابقات شنا مسافت بلند جایزه بزرگ ویژه دختران رده‌های سنی بالای ۱۵ سال کشور پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ آبان ۱۴۰۲) به میزبانی استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی پیگیری و به پایان رسید. در جریان این مسابقات، محبوبه شریف مربی تیم ستارگان دلفین تهران در خصوص برگزاری مسابقات بیان داشت: مسابقات این دوره از لحاظ کیفیت و نظم بسیار پیشرفت داشته است و همچنین شناگران نیز مانند سال های گذشته سطح بسیار خوب و قابل قبولی داشتند که همین امر موجب می‌شود تا انگیزه شناگران برای مسابقات آینده نیز ارتقا پیدا کند.

وی افزود: کادر داوری مسابقات هم بسیار خوب و دقیق عمل کردند که باعث شد تا همه چیز طبق برنامه و منظم پیش برود.

شریف در خصوص برآورده شدن انتظارات خود از شناگرانش اظهار داشت: ما مربیان همیشه به نسبت زحمتی که میکشیم خب توقع بیشتری هم از سوی شاگردانمان داریم ولی خدارا شکر شناگران تیم ما در این مسابقات بسیار خوب ظاهر شدند به خصوص الینا مشقتی که توانست در پنج ماده صاحب مقام شود، ۴ مقام اول و یک مقام سومی حاصل کار این شناگر بود.

مربی تیم ستارگان دلفین درباره انگیزه شناگران و تاثیرات مثبت مسابقات بر روند تمرینی شناگران گفت: در شناگران خانم به ویژه رده های سنی بالای ۱۴ و ۱۵ سال که هم فشار درسی و مدارس روی آنها بیشتر می‌شود و هم حساسیت های دوران بلوغ را میگذرانند، کار ما برای نگه داشتن آنها بسیار سخت است. به همین خاطر اگر این مسابقات متنوع در مسافت های کوتاه، بلند و حتی لیگ ها تداوم داشته باشد انگیزه شناگران هم بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: من شناگری دارم که خارج از ایران زندگی میکند ولی وقتی مسابقه ای در ایران برگزار می‌شود خودش را میرساند مانند همین مسابقات جایزه بزرگ که توانست شرکت کند.

شریف در پایان افزود: از تمامی مسئولان فدراسیون به خصوص خانم ورنوس نایب رییس فدراسیون شنا بسیار متشکرم که با تمام محدودیت ها چه از نظر مالی و چه از نظر برگزاری مسابقات این کار را برای دختران کشورمان انجام می‌دهند. همچنین کارت هدیه‌ها و عروسک‌هایی که به عنوان یادبود برای آنها در نظر گرفته شده بود هم می‌تواند تاثیر مثبتی در روحیه و انگیزه ورزشکاران ایجاد کند و مهم تر از همه انگیزه‌ای برای شخص مربی هم می‌شود که با قدرت بیشتری به کارم ادامه بدهم و تمریناتمان را بهتر پیش ببرم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب