محسن رضوانی: در هر رشته حداقل یک مکان ورزشی در اختیار هیات‌های ورزشی قرار گیرد

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌ها با حضور رییس مجلس شورای اسلامی به بیان بخشی از موانع پیش روی توسعه ورزش در دو حوزه ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: من سوابق درخشان شما را مطالعه کرده‌ام و به عنوان کسی که در هفده سالگی فرماندهی جنگ را عهده‌دار بوده‌اید برای کشور مایه افتخار هستید.

رضوانی در ادامه سخنانش به بحث ماده پنج قانون الحاقی اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ما ورزشی‌ها دچار یک مشکل هستیم. اماکن ورزشی، در مزایده به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود و بخش خصوصی هم در پروسه‌ای که درد دارد هرگز برای استعدادیابی، تمرین تیم‌ها و جذب قهرمان سالن را در اختیار استان و شهرستان قرار نمی‌دهد. باید حداقل در راستای توسعه ورزش قهرمانی در هر شهری یک مکان ورزشی در اختیار هیات قرار بگیرد تا جوان‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

  

وی ادامه داد: موضوع دوم در ارتباط با هزینه‌کرد کلان توسط باشگاه‌های فوتبال است. همه می‌دانیم فوتبال یک ورزش سیاسی است و میلیاردها برای یک باشگاه در ورزش فوتبال هزینه می‌شود. اگر این باشگاه‌ها ملزم به تحت پوشش قرار دادن دو یا سه رشته ورزشی شوند مطمئن هستم مشکلات مالی ورزش، بسیار کم‌رنگ خواهد شد.

رضوانی افزود: در این نشست عنوان شد فدراسیون‌ها به عنوان یک NGO باید از یک سری قوانین خارج شوند. من رئیس فدراسیونی هستم که یک زمان ورزشکار و بازیکن تیم ملی بودم و بعد به عنوان مسئول در ورزش انجام وظیفه کردم و در واقع عمرم در ورزش سپری شده است.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو افزود: اجازه بدهید ورزشی‌ها با سوابقی که دارند در ورزش ماندگار باشند و بتوانند در خارج از کشور از موقعیت خود برای توسعه ورزش کشور استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: خروج استعدادها در هر حوزه‌ای از جمله ورزش به یک معضل تبدیل شده است و این موضوع انعکاس خوبی ندارد. ما باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم با ایجاد انگیزه برای جوانان‌مان جذب حداکثری داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن خسته نباشید به دکتر سجادی به خاطر کارهایی که در ورزش انجام داد، خاطرنشان کرد: آقای هاشمی پیش از این معاون وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک بودند و در واقع چهره شناخته شده‌ای در ورزش هستند. باید کمک کنیم دست به دست هم دهیم و ایشان هدایت ورزش کشور را به دست بگیرند چون باید کارهای زیادی در ورزش انجام شود و ان‌شاءالله بتوانیم از طریق ورزش در دنیا افتخارآفرینی کرده و ایران را بهتر و بیشتر به دنیا معرفی کنیم.

image_printپرینت مطلب