محمد بیداریان: پویش ملی تست استعداد یابی، حرکتی ارزنده جهت پشتوانه سازی و کسب افتخار در ورزش های آبی است

دبیر هیات شنای استان تهران گفت: نفرات منتخب پویش استعدادیابی، به مدارس  تخصصی رشته‌های فوق راه پیدا می‌کنند و مراحل تکمیلی آموزش‌های خود را فرا خواهند گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد پویش ملی تست استعدادیابی را در رشته‌های سه گانه شنا، شیرجه و واترپلو در تهران برگزار کند. جهت آگاهی از چگونگی برگزاری این پویش و اهداف آن، گفتگوئی با محمد بیداریان دبیر هیات شنای استان تهران صورت گرفته که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم.

محمد بیداریان در ابتدای این گفتگو با اشاره به تعطیلی  دو ساله استخرهای سراسر کشور به دلیل شیوه بیماری کرونا گفت: همانگونه که اهالی ورزش در جریان هستند متاسفانه شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی استخرها به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آسیب بسیار جدی را متوجه فعالیت‌های کلیه رشته‌های ورزشی بویژه ورزش‌های آبی در تمامی زمینه‌ها و از جمله بخش پشتوانه سازی و استعدادیابی نمود و به همین دلیل با پایدار شدن وضیعیت این بیماری، فعالیت‌های جدی توسط فدراسیون شنای جمهوری اسلامی در جهت جبران وقفه دو ساله در زمینه  پشتوانه سازی در ورزش های آبی شکل گرفت که برگزاری “پویش ملی تست‌های استعدادیابی” در دو گروه پسران و دختران در استخرهای تحت پوشش فدراسیون از جمله فعالیت های فوق است.

دبیر هیات شنای استان تهران در رابطه با زمان و چگونگی برگزاری این پویش گفت: استعداد یابی در بخش پسران از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ خرداد ماه در دو استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی و ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی در رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو شکل خواهد گرفت، اعضا کمیته‌های فنی فدراسیون شنا در سه رشته فوق، تست ها را بررسی کرده و نفرات واجد شرایط  از لحاظ فیزیکی و تکنیکی را انتخاب کرده و آنها در دوره سه ماهه فصل تابستان، آموزش‌های لازم را خواهند دید. نفرات منتخب سپس در مدارس رشته‌های فوق که تحت حمایت فدراسیون شنا هستند عضویت یافته و مراحل تکمیلی آموزشهای تخصصی خود را فرا خواهند گرفت.

دبیر کمیته ورزشکاران فراکسیون ورزش مجلس در ادامه افزود: در بخش دختران نیز تست‌های فوق در روزهای پنج‌شنبه و جمعه  ۲۶و ۲۷ خرداد ماه  در استخر ۹ دی در رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو برگزار خواهد شد و همانگونه که گفته شد استعدادهای حاضر در این تست‌ها همانند پسران، مورد حمایت همه جانبه فدراسیون شنا قرار خواهند گرفت.

افراد منتخب در هر دو گروه دختران و پسران، جهت کسب تجربه بیشتر در مسابقاتی که توسط هیات شنای استان تهران و همچنین به صورت متمرکز در سایر استان‌ها در رشته های ورزش آبی برگزار خواهد شد حضور می‌یابند تا به این ترتیب بستر لازم در جهت ایجاد پشتوانه‌ای جدی و قوی برای تیم‌های ملی شنا، شیرجه و واترپلو در کشور فراهم شود.

محمد بیداریان که خود از شناگران اسبق تیم ملی شنای کشور بوده و در این رشته ورزشی برای کشور افتخار آفرینی داشته است، در رابطه با انتظار مسئولان برگزاری تست های فوق، از خانواده‌های ایرانی برای حضور فرزندان آنها در این  پویش گفت: همانگونه که همگان واقف هستند در دین مبین اسلام  در زمینه فراگیری ورزش شنا به فرزندان تاکید بسیاری شده است. این فراگیری از دو جنبه سلامتی فرزندان از یک سو و بحث استعدادیابی و کشف قهرمانان ملی  آتی در سطح کشور بسیار مهم بوده و این انتظار از خانواده‌های  مسلمان ایرانی وجود دارد که از برگزاری پویش فوق استقبال کرده و با ترغیب فرزندان خود برای حضوردر این پویش، زمینه موفقیت و افتخار آفرینی  آتی تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلوی کشور را در میادین بین المللی فراهم کنند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب