ملی پوشان در کاپ آسیا شاهکار کردند

خسرو امینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عملکرد تیم بزرگسالان ایران در این دوره از مسابقات کاپ آسیا بسیار عالی بود باید بگویم آنها در مسابقات آسیایی مقابل حریفان خود شاهکار کردند. به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ رئیس کمیتۀ فنی واترپلو آسیا تصریح کرد: در طول پنج تا شش ماه اخیر که تمرینات به طور مستمر انجام شد، ملی پوشان حتی یک بازی تدارکاتی با تیم های خارجی و یا اردوی برون مرزی هم نداشتند ولی با این وجود توانستند مقابل تیمهایی که سرمایه گذاری ویژه ای در این رشته کرده اند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند.
وی در خصوص عدم حضور تیمهای کره، ژاپن، قزاقستان در این دوره از مسابقات کاپ آسیا گفت: حدود چهار تا پنج سال است که تیم واترپلو کره جنوبی در هیچ مسابقه بین المللی شرکت نکرده است، دلیل این مسأله را هم نمی دانیم. ژاپنی ها هم در ردۀ سنی جوانان حضور داشتند اما در بزرگسالان غایب بودند. قزاقها نیز با توجه به میزبانی مسابقات جهانی سال آینده، نیازی به حضور در این مرحله برای کسب سهمیه ‌آسیایی نداشتند.
امینی در مورد تیم چین و برخی صحبت ها مبنی بر ضعیف بودن رقبای تیم ایران در مسابقات کاپ آسیا گفت: به هیچ عنوان از قهرمانی تیم ایران نباید به این شکل یاد کرد. ما توانستیم تیم کویت که سال گذشته موفق به غلبه بر تیم ایران شده بود را امسال در سنگاپور توسط واترپلوئیستهای ایرانی شکست دهیم، آنها اصلاً فکرش را هم نمی کردند به طوری که سرمربی آنها عصبانی شده و مدام بازیکنان را تهدید به بازگشت و عدم ادامه بازیها می کرد. چینی ها هم با ترکیبی متفاوت در مقابل ما ظاهر شدند، به طوری که با جذب نیروهای جوان در صدد آماده کردن یک تیم قدرتمند برای بازیهای آسیایی سال آینده هستند.
رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا تصریح کرد: در صورتی که فدراسیون از نظر مالی از سوی وزارت خانه و نهادهای مربوطه تأمین شود تا بتواند در برنامه های تمرینی کافی، حفظ مالارا، اردوهای برون مرزی، بازیهای تدارکاتی بدون هیچ مانعی کار کند به طور قطع در مسابقات جهانی سال آینده میتواند بازیهای خوب و فنی را مقابل هشت تیم برتر جهان ارائه دهد.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

چیریچ: تمام داوران ایران در سطح بین المللی و ملی فرصت پیشرفت دارند/ دوره خوبی برگزار شد

میخاییل چیریچ  مدرس و ناظر بین المللی واترپلو جهان بیان داشت: تمام داوران ایران چه در سطح بین المللی و چه در سطح ملی این فرصت را دارند که پیشرفت کنند، صرفا به نحوه کار آنها بستگی دارد و می‌توانم به جرات بگویم که کلاس بسیار خوب و راضی کننده‌ای بود.

سعادت: استقبال خوبی از ماراتن آب‌های آزاد کیش شد

رییس هیات شنا جزیره کیش ضمن ابراز خوشحالی از استقبال وسیع و گسترده شناگران از مسابقات آب های آزاد گفت: حدود ۱۵۰ شناگر به همراه سرپرست و مربی در این رقابت ها شرکت کردند که این موضوع بیانگر پیشرفت و آینده‌ای درخشان در رشته آب‌های آزاد است.