نتایج کامل روز هفتم ورزش های آبی المپیک/ یک نقره برای سه نفر در شب جابجایی رکورد ٨٠٠متر آزاد زنان جهان

در هفتمين روز از مسابقات ورزش‌های آبی المپیک، مایکل فلپس نقره ١٠٠ متر پروانه را با رقيبان هميشگي اش تقسيم كرد درحالي كه لدكي ١٩ ساله ركورد جهان را در ٨٠٠متر آزاد زنان شكست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، سی و یکمین دوره المپیک تابستانی از جمعه (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد.

ورزش های آبی حاضر در رقابت ها از شنبه (۱۶ مرداد ۱۳۹۵) مسابقاتشان آغاز شد. فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) که فدراسیون شنای ایران زیر مجموعه آن قرار دارد در المپیک امسال پنج رشته دارد. این رشته ها شنا، شیرجه، واترپلو، شنای موزون و شنای آب‌های آزاد هستند.

در روز  هفتم این رقابت‌ها مسابقات شنا،شیرجه و واترپلو برگزار شد.

 

شنا؛ یک نقره برای سه نفر در شب جابجایی رکورد ٨٠٠متر آزاد زنان جهان

رقابت های شنا در مواد مختلف پیگیری شد که در مرحله مقدماتی هیچ رکوردی شکسته نشد و فینالیست های تیم های حاضر در مسابقات روز هفتم مشخص شدند.

صبح امروز چهار ماده فینال، هرکدام زیباتر از دیگری پیگیری شد.

ابتدا شناگران زن جهان در فینال ماده ٢٠٠متر کرال پشت مسابقه دادند. در این ماده کاتینکا هوسزو با عملکرد درخشان در مرحله مقدماتی امید اصلی کسب نشان طلا بود. هوسزو که تا پیش از این مسابقه سه طلا از ریو ٢٠١۶ برای مجارستان کسب کرده بود در این فینال به نشان نقره رسید. مدال طلای این ماده را مایا دیرادو آمریکایی کسب کرد. او ٢٠٠متر را در دو دقیقه  و پنج ثانیه و ٩٩صدم ثانیه شنا کرد تا هوسزو تنها با شش صدم ثانیه اختلاف دستش از چهارمین طلای ریو کوتاه بماند. هیلاری کالدول کانادایی هم در این ماده بر سکوی سوم ایستاد.

در ادامه فینال ماده پرطرفدا ۵٠متر آزاد مردان برگزار شد. در این ماده مدافع عنوان قهرمانی فلورنت مانادو فرانسوی و آنتونی اروین آمریکایی جدال چشم نوازی داشتند. رقابت پایاپایی که تنها یک صدم ثانیه بین نفر اول و دوم فاصله بود. اروین ٣۵ ساله که مسن ترین شناگر مرد آمریکایی در تاریخ المپیک هم هست ۵٠ متر را در ٢١ ثانیه و ۴٠ صدم ثانیه شنا کرد تا پس از المپیک ٢٠٠٠ سیدنی بازهم به عنوان سریعترین شناگر جهان شناخته شود. فلورنت مانادو قهرمان المپیک ٢٠١٢ در این ماده هم با ٢١.۴١ به نشان نقره رسید. نیتن آدرین مدعی اصلی کسب نشان طلا هم با رکورد ٢١.۴٩ به نشان برنز بسنده کرد.

یکی از مهم ترین فینال های روز هفتم به ١٠٠متر پروانه مربوط بود. جایی که مایکل فلپس پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک در پنجمین فینالش در ریو ٢٠١۶ به آب زد. او در هر چهار ماده قبلی موفق به کسب نشان طلا شده بود اما در این مسابقه بخت با او یار نبود. جوزف اسکولینگ از سنگاپور در کمال ناباوری رکورد ۵٠ثانیه و ٣٩ صدم ثانیه را ثبت کرد و با شکستن رکورد المپیک مایکل فلپس اول شد. پس از او مایکل فلپس، لزلو چه و چد لکلاس هر سه با ثبت رکورد ۵١ ثانیه و ١۴ صدم ثانیه مشترکا دوم شدند تا اتفاقی نادر در تاریخ المپیک رقم بخورد. نکته جالب این نقره مشترک سالها رقابت نزدیک این سه نفر بود. اتفاقی که بدون شک باتوجه به سن بالای چه و فلپس هرگز تکرار نخواهد شد.

 

آخرین فینال شب هفتم و ماقبل پایانی شنای المپیک ریو هم به ماده سنگین ٨٠٠ متر آزاد زنان اختصاص داشت. این ماده هم مطابق انتظارات با درخشش کیتی لدکی شناگر باورنکردنیه آمریکا همراه شد. لدکی در این مسابقه علاوه بر کسب نشان طلای چهارم برای خود و کشورش رکورد جهان و المپیک را هم شکست. او ٨٠٠متر را در هشت دقیقه و چهار ثانیه و ٧٩ صدم ثانیه شنا کرد تا در ١٩ سالگی بار دیگر در جهان شنا تاریخ ساز شود. نفر دوم این ماده نزدیک به ١٢ ثانیه پس از او دیوار استخر را لمس کرد تا بازهم اتفاقی عجیب در سطح اول شنای جهان رقم بخورد.با این مدال مجموع مدالهای او و فلپس به عدد پنج (چهار طلا و یک نقره) رسید تا هر دو شانس اصلی کسب عنوان ارزشمندترین ورزشکار ریو٢٠١۶ شوند.

 

 

واترپلو؛خروج صربستان و مجارستان از بحران با کسب نخستین پیروزی

در بخش واترپلو مردان که روز چهارم خود را در ریو سپری کرد مجارستان در اولین دیدار به مصاف چشم بادامی های ژاپن رفت که در پایان مجار ها توانستند پس از سه تساوی از سه بازی سرانجام اولین پیروزی خود را در این بازی ها دشت کنند و با نتیجه ۱۷-۷ حریف خود را شکست دهند.

دومین بازی بین تیم های ایتالیا و کرواسی برگزار شد که کروات ها ۱۰-۷ یکی از مدعیان اصلی مدال المپیک را از پیش برداشتند تا راه صعود را برای خود هموار کنند.

مونتنگرو نیز با نتیجه ۸-۵ مقابل آمریکا به برتری رسید تا این تیم نیز به صعود از مرحله گروهی امیدوار شود و یانکی ها در آستانه حذف از مسابقات قرار گیرند.

دیگر دیدار حساس این روز هم مربوط به تقابل صربستان و استرالیا بود که صرب ها با نتیجه ١٠ بر ٨ حریف مدعی خود را شکست دادند تا از بحران خارج شوند. صربستان از سه بازی ابتدایی یک شکست و دو تساوی کسب کرده بود.

در ادامه مسابقات ورزشهای آبی المپیک، بامداد فردا فینال ماده های ۵٠ متر آزاد  زنان، ١۵٠٠متر آزاد مردان  و ۴ در ١٠٠ متر مختلط زنان و مردان در رشته شنا برگزار می‌شود تا رقابت‌های این رشته در المپیک ریو به طور رسمی پایان یابد. همچنین فینال شیرجه تخته سه متر زنان دیگر مراسم توزیع مدال در روز هشتم المپیک است.

 

 

نتایج کامل روز هفتم ورزش‌های آبی المپیک ریو: (جمعه ٢٢ مرداد ۱۳۹۵)

شنا:

۲۰۰ متر کرال پشت زنان:

  1. میا دیرادو از آمریکا- ٢:٠۵.٩٢
  2. کاتینکا هوسزو از مجارستان– ٢:٠۶.٠۵
  3. هیلاری کالدول از کانادا- ٢:٠٧.۵۴

۵٠ متر آزاد مردان:

  1. آنتونی اروین از آمریکا- ٢١.۴٠
  2. فلورنت مانادو از فرانسه- ٢١.۴١
  3. نیتن آدرین از آمریکا – ٢١.۴٩

١٠٠متر پروانه مردان:

  1. جوزف اسکولینگ از سنگاپور- ۵٠.٣٩ (رکورد المپیک)
  2. مایکل فلپس از آمریکا – چد لکلاس از آفریقای جنوبی و لزلو چه از مجارستان- ۵١.١۴

٨٠٠متر آزاد زنان:

  1. کیتی لدکی از آمریکا- ٨:٠۴.٧٩ (رکورد جهان و المپیک)
  2. جاز کارلین از بریتانیا- ٨:١۶.١٧
  3. بوگلارگا کاپاس از مجارستان- ٨:١۶.٣٧

 

نتایج کامل دور چهارم (روز هفتم) واترپلو مردان: 

  • مجارستان ١٧ – ژاپن ٧
  • یونان ٩ – برزیل ۴
  • صربستان ١٠ – استرالیا ٨
  • کرواسی ١٠ – ایتالیا ٧
  • مونتنگرو ٨ – آمریکا ۵
  • اسپانیا ١٠ – فرانسه ۴

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب