نتایج کامل روز پنجم ورزش‌های آبی المپیک ریو/ برزیل در واترپلو شگفتی ساز شد

پایان پنجمین روز رقابت های آبی المپیک ریو 2016 نیز با کسب مدال برای آمریکایی ها همراه بود و یانکی ها در این رشته همچنان پادشاهی می کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سی و یکمین دوره المپیک تابستانی از جمعه (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد.

ورزش های آبی حاضر در رقابت ها از شنبه (۱۶ مرداد ۱۳۹۵) مسابقاتشان آغاز شد. فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) که فدراسیون شنای ایران زیر مجموعه آن قرار دارد در المپیک امسال پنج رشته دارد. این رشته ها شنا، شیرجه، واترپلو، شنای موزون و شنای آب‌های آزاد هستند.

در روز  پنجم این رقابت‌ها مسابقات شنا،شیرجه و واترپلو برگزار شد.

 

یورش فلپس برای طلای چهارم،نوبرت در حسرت طلا/دختری که ۲ بار رکورد المپیک را شکست

شب گذشته و بامداد امروز شناگران در ۱۱ ماده در ۲ بخش بانوان آقایان با یکدیگر به رقابت پرداختند تا سرانجام تکلیف مدال های روز پنجم بازی ها نیز مشخص شود، روزی که برای یانکی ها روز بی طلا نام گرفت.

در مرحله مقدماتی رقابت ها مهم ترین اتفاق در ماده ۱۰۰ متر آزاد زنان رخ داد. جاییکه کیت کمپل، دختر ۲۴ ساله استرالیایی توانست با ثبت زمان ۵۲ ثانیه ۷۸ صدم ثانیه رکورد المپیک را شکسته و به فینال این ماده راه یابد.

کار کمپل به شکستن رکورد در مرحله مقدماتی خلاصه نشد و مرحله نیمه نهایی این ماده نیز با درخشش و شگفتی سازی دختر جوان استرالیا همراه شد تا جاییکه که وی توانست با ثبت زمان ۵۲ ثانیه ۷۱ صدم ثانیه رکورد قبلی خودش و المپیک را یکجا شکسته و به فینال رقابت ها راه یابد.

مایکل فلپس شناگر طلایی آمریکا در نتیجه ای عجیب مرحله مقدماتی ۲۰۰ متر مختلط انفرادی را با کسب مقام سوم پشت سر گذاشت و رایان لاکته هموطن فلپس در این ماده مقام اول را کسب کرد اما این پایان کار نبود و در نیمه نهایی این فلپس بود که اجازه هنر نمایی به لاکته را نداد و اینبار با عنوان اولی به فینال ۲۰۰ متر مختلط رسید و لاکته جایگاه دوم را کسب کرد.

فلپس با این نتیجه اکنون آماده کسب چهارمین مدال طلایش در المپیک ریو خواهد بود.

در ۴ فینال انجام شده استرالیایی ها بهتر از حریفان صاحب نام خود درخشیدند و توانستند مرغوب ترین مدال های المپیک ۲۰۱۶ را در روز پنجم بازی ها از آن خود کنند.

فینال ۲۰۰ متر شنای قورباغه در اوج حساسیت برگزار شد و شناگرانی چون جاش رنوت آمریکایی و دیمیتری بلاندن روسی الاصل که با پرچم قزاقستان به میدان آمد با یکدیگر به رقابت پرداختند و سرانجام این بلاندن بود که توانست بهترین رکورددار شنای پروانه در آمریکا پشت سر گذاشته و مدال طلای این ماده را گردن آویز خود کند.

آنتوان چاپکوف روس نیز در این ماده پس از این ۲ نفر مدال برنز ریو ۲۰۱۶ را برای روس هایی که این روزها سایه شوم دوپینگ بر سرشان سنگینی می کند به دست آورد تا التیامی بس اندک برای زخم های کاروان ورزشی این کشور باشد.

فینال بعدی به شنای پروانه زنان اختصاص داشت و در این ماده ماریا گارسیا بلمونته با ثبت ضمن ۲ دقیقه و ۴ ثانیه ۸۵ صدم ثانیه ضمن کسب عنوان قهرمانی و پشت سر گذاشتن مادلین گراوس استرالیایی اولین مدال طلای اسپانیا را برای کشورش به ارمغان آورد.

در این ماده هوشی ناتسومی شناگر ژاپنی و نماینده آسیا مدال برنز را از آن خود کرد.

استرالیایی ها در بخش مردان نیز یک شناگر دیگر داشتند جاییکه فینال ۱۰۰ متز آزاد مردان برگزار شد و کایل چالمرز توانست مدال طلا این ماده را برای کانگوروها تصاحب کند تا پیتر تیمرز از بلژیک و ناتان آدریان از آمریکا عناوین دوم و سومی را به دست بیاورند.

آخرین فینال بامداد امروز نیز به شنای ۴ در ۲۰۰ متر امدادی آزاد زنان اختصاص داشت که آمریکایی ها توانستند در این بخش با پشت سر گذاشتن استرالیا و کانادا بر سکوی نخست رقابت ها تکیه زنند و مدال طلا را برای یانکی ها تصاحب کنند.

 

1

شیرجه؛ طلای تخته ۳ متر حرکات موزون به بریتانیا رسید

بخش شیرجه رقابت های المپیک ریو در روز پنجم تنها یک فینال داشت که آن هم به مرحله پایانی شیرجه موزون و پرش از تخته ۳ متر اختصاص یافت.

در فینال این مسابقات بریتانیا با تیم دو نفره کریس مارس و جک لافر توانست به مدال طلا دست یابد و تیم های آمریکا و چین عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.

شیرجه

واترپلو؛برزیل شگفتی ساز شد/مجارستان در تساوی ها  هتریک کرد

رقابت های واترپلو روز سومش را با نتایج عجیب و غریب دنبال کرد.

اولین بازی بین تیم های ژاپن و استرالیا در گروه a برگزار شد که استرالیایی ها با کسب پیروزی خفیف ۸به۷ مقابل سامورایی ها به صعود از گروه امیدوار شدند و ژاپن با قبول سومین شکست متوالی از کسب مدال بازماند.

دومین دیدار اما بسیار هیجان انگیز بود و نتیجه ای عجیب را در بر داشت، مجارستان – یونان بازی دوم را انجام دادند که در این مسابقه مجارهای مدعی که البته در این تورنمنت نشانی از تیم همیشگی ندارند سومین دیدار خود را نیز به مانند ۲ دیدار قبلی با تساوی به پایان رساندند و نتیجه ۸-۸ برای این دیدار رقم خورد.

آمریکا اما بازی راحتی را در مقابل فرانسه داشت و یانکی ها توانستند با نتیجه ۶بر۳ خروس های آبی را شکست دهند تا وضعیت خود را در جدول گروه B بهبود بخشند.

مونته نگرو در دیداری حساس به مصاف ایتالیا رفت که چکمه پوش ها در این مسابقه موفق شدند مدعی کسب مدال المپیک را با نتیجه ۶-۵ شکست دهند و راه صعود خود به مرحله بعد را هموار کنند.

اما شگفتی رقابت های واترپولو در المپیک ریو بی شک در دیدار برزیل – صربستان اتفاق افتاد جاییکه میزبان المپیک با نتیجه ای عجیب توانست پرافتخارترین تیم تاریخ واترپلو جهان را با نتیجه ۶-۵ شکست دهد و خیال خود را برای صعود به مرحله بعدی آسوده سازد.

شاگردان دژان ساویچ در این بازی تلاش زیادی کردند تا بتوانند پیروز میدان شوند اما برزیلی های پر امید،امید صرب ها را نا امید کرده و با خلق شگفتی نتیجه را به سود خود رقم زدند.

بازی پایانی روز سوم نیز با تاریخ سازی ماتادورها همراه بود و تیم اسپانیا توانست برای اولین بار در رقابت های المپیک از سد تیم قدرتمند کرواسی با نتیجه ۹ بر ۴ پیروز میدان باشد و به صعود از این مرحله امیدوار شود.

واترپلو

نتایج کامل روز پنجم ورزش‌های آبی المپیک ریو: (چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵)

 

شنا:

**فینال ۲۰۰ متر قورباغه

۱- دیمیتری بلاندن قزاقستان ۲:۷:۴۶

۲- جاش برنوت آمریکا ۲:۷:۵۳

۳- آنتوآن چاپکوف روسیه  ۲:۷:۷۰

**فینال ۲۰۰ متر پروانه 

۱- ماریا گارسیا بلمونته ۲:۴:۸۵

۲- مدلین گراوس ۲:۴:۸۸

۳- ناتسومی هوشی ۲:۵:۳

**فینال ۱۰۰ متر آزاد مردان

۱- کایل چالمرز استرالیا ۴۷:۵۸

۲- پیتر تیمرز بلژیک ۴۷:۸۰

۳- ناتان آدریان آمریکا ۴۷:۸۵

**فینال ۲۰۰*۴ زنان

۱- آمریکا ۷:۴۳:۳

۲- استرالیا ۷:۴۴:۸۷

۳- کانادا ۷:۴۵:۳۹

 

شیرجه؛

فینال تخته ۳ متر حرکات موزون

۱- انگلیس ۴۵۴.۳۲

۲- آمریکا ۴۵۰.۲۱

۳- چین ۴۴۳.۷۰

 

واترپلو:

یونان ۸ – مجارستان ۸ گروه A

صربستان ۵ – برزیل ۶ گروه A

اسپانیا ۹ – کرواسی ۴ گروه B

ژاپن ۶ – استرالیا ۷ گروه A

فرانسه ۳ – آمریکا ۶ گروه B

مونته نگرو ۵ – ایتالیا ۶ B

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.