نتایج روزهای دوازدهم تا چهاردهم ورزش های آبی المپیک ریو/ دفاع واترپلوی زنان آمریکا از عنوان قهرمانی‌

در روزهای دوازدهم تا چهاردهم المپیک ریو، مدال طلای واترپلوی زنان به آمریکا رسید، شیرجه‌رو 15 ساله چینی طلایی شد و روسیه دومین طلای شنای موزون را هم از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سی و یکمین دوره المپیک تابستانی از جمعه (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً آغاز شد.

مسابقات ورزش‌های آبی حاضر در رقابت‌ها از شنبه (۱۶ مرداد ۱۳۹۵) آغاز شد. فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) که فدراسیون شنای ایران زیر مجموعه آن قرار دارد در المپیک امسال پنج رشته دارد. این رشته ها شنا، شیرجه، واترپلو، شنای موزون و شنای آب‌های آزاد هستند.

تا پیش از روز چهاردهم، مسابقات شنا و ماراتن شنا تمام شده است و  رقابت‌ها در سه رشته دیگر ادامه دارد.

 

 

از روز دوازدهم تا چهاردهم، مسابقات شیرجه، شنای موزون و واترپلو برگزار شد و در هر سه رشته شاهد برپایی یک مراسم اهدا مدال بودیم.

 

آمریکا از عنوان قهرمانی‌اش در واترپلو زنان دفاع کرد

شب گذشته مسابقات واترپلو زنان المپیک ریو ۲۰۱۶ تمام شد. دیروز (جمعه) و پس از برگزاری چهار دیدار، آمریکا، ایتالیا و روسیه به ترتیب اول تا سوم شدند. ابتدا در مسابقه رده بندی جدالی پایاپایی بین مجارستان و روسیه شکل گرفت که پس از تساوی ۱۲-۱۲ دوتیم در وقت معمول، در ضربات پنالتی روس‌ها با اختلاف یک گل ۷ بر ۶ حریف سرسخت خود را مغلوب کردند تا نخستین مدال واترپلوی ریو به آنها برسد. مسابقه فینال بین دو تیم آمریکا و ایتالیا برگزار شد. این دیدار مطابق انتظار با برتری چشم گیر آمریکا دنبال شد. قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در این دیدار با وجود تلاش ایتالیا اجازه نداد بیش از ۵ بار دروازه اش باز شود و ۱۲ بر ۵ مقتدرانه قهرمان شد.

در دو بازی دیگر هم اسپانیا و چین به ترتیب مقابل استرالیا و برزیل پیروز شدند تا جدول برای رده های پنجم تا هشتم هم کامل شود.

rio2016_waterpolo_0819_stast5_4402

ورزشکار ۱۵ساله چینی ششمین طلای شیرجه را به کشورش هدیه داد

“کیوئان رن” شیرجه روی ۱۵ ساله چین با کسب امتیاز ۴۳۹.۲۵ در سکوی ۱۰متر انفرادی زنان ششمین طلای شیرجه را از بین هفت طلای ممکن برای کشورش به ارمغان برد. پس از “رن” هموطنش قهرمان اسبق جهان “یاجیئه سی” باوجود پیشتازی در مقدماتی و نیمه نهایی دوم شد. مدال برنز این ماده هم به “مگان بنفیتو” کانادایی رسید تا این ورزشکار دومین برنزش را از شیرجه المپیک کسب کند. تا کنون از هفت فینال برگزار شده در رشته شیرجه شش طلا به نمایندگان این کشور رسیده است.

tEaCUWDH

دومین طلای شنای موزون هم به روسیه رسید

روسیه که مدتهاست عنوان بهترین تیم شنای موزون را پس از نام خود می بیند بار دیگر با عملکردی درخشان این موضوع را اثبات کرد. روس‌ها بالاتر از چین و ژاپن مدال طلای روتین آزاد تیمی را کسب کردند. تیم ۹نفره روسیه در فینال این رویداد با امتیاز ۱۹۶.۱۴۳۹ به مقام اول رسید. چین و ژاپن هم به ترتیب ۱۹۲.۹۸۴۱ و ۱۸۹.۲۰۵۶ امتیاز گرفتند تا در حسرت طلای المپیک باقی بمانند.

این دومین طلای روسیه در دومین ماده فینال شنای موزون المپیک ریو بود. پیش از این دو ورزشکار این کشور بر سکوی نخست روتین دونفره ایستادهبودند.

 

b5eegS0H

امروز (شنبه) آخرین روز ورزشهای آبی المپیک ریو است. امروز  فینال واترپلو و نیمه نهایی و فینال شیرجه از سکوی ۱۰متر مردان برگزار می‌شود. این پایان بخش رقابت‌های آبی در المپیک ریو ۲۰۱۶ خواهد بود.

 

نتایج کامل روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ ورزش‌های آبی المپیک ریو: (چهارشنبه تا جمعه ۲۷ تا ۲۹ مرداد ۱۳۹۵)

روز پایانی واترپلو (زنان):

  • برای رده‌های هفتم و هشتم: چین ۱۰ – برزیل ۵
  • برای رده های پنجم و ششم: اسپانیا ۱۲ – استرالیا ۱۰
  • رده بندی: روسیه ۱۹ – مجارستان ۱۸ (ضربات پنالتی پس از تسائی ۱۲-۱۲)
  • فینال: آمریکا ۱۲ – ایتالیا ۵

 

 

شیرجه از سکوی ۱۰متر انفرادی زنان:

  1. کیوئان رن از چین- ۴۳۹.۲۵
  2. یاجیئه سی از چین- ۴۱۹.۴۰
  3. مگان بنفیتو از کانادا- ۳۸۹.۲۰

 

روتین تیمی آزاد شنای موزون:

  1. روسیه- ۱۹۶.۱۴۳۹
  2. چین- ۱۹۲.۹۸۴۱
  3. ژاپن- ۱۸۹.۲۰۵۶

 

انتهای پیام

 

 

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.