نگاهی به تاریخ حضور واترپلوی ایران در کاپ آسیا و جوانان آسیا

تیم ملی واترپلوی ایران با حضور در هر چهار دوره مسابقات کاپ آسیا و جوانان آسیا همواره یک مدال خوش رنگ برای ورزش ایران به ارمغان آورده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی واترپلوی جوانان ایران برای حضور در سومین دوره ی مسابقات واترپلو زیر ١٧سال آسیا عازم سنگاپور می شود. در هر دو دوره ی گذشته ی این بازی ها که به میزبانی ایران و اندونزی برگزار شد تیم ملی کشورمان عنوان تیم برتر را از آن خود کرد و حالا نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پای به این میدان می گذارد.

سومین دوره از بازی های بزرگسالان کاپ آسیا نیز از تاریخ ٩مهرماه آغاز می شود. تیم ملی ایران که در هر دوره ی قبلی این رقابت ها حضور داشته است پس از کسب یک عنوان دومی در اولین دوره ی این بازی ها در کشور چین و یک مقام سومی در دومین دوره و در کشور کویت این بار تحت هدایت پائولو مالارا عزم خود را برای کسب اولین عنوان قهرمانی کاپ آسیای خود جزم کرده است.

بازی های تیم ملی در رقابت های جوانان زیر ١٧ سال از چهارشنبه سوم مهر ١٣٩٢ ساعت ١٩:۴۰ مقابل فیلیپین و رقابت های کاپ واترپلوی آسیا از سه شنیه ٩ مهر ١٣٩٢ ساعت ١٧:١۵ مقابل چین در کشور سنگاپور آغاز می شود.

**تیم های برتر دوره های اول و دوم مسابقات کاپ آسیا:
· اولین دوره کاپ واترپلوی آسیا- چین- ٢۰١۰
١. چین
٢. ایران
٣. کره
۴. هنگ کنگ
· دومین دوره کاپ واترپلوی آسیا- کویت- ٢۰١٢
١. قزاقستان
٢. کویت
٣. ایران

**تیم های برتر دوره های اول و دوم رقابت های جوانان زیر ١٧سال آسیا:
· اولین دوره رقابت های جوانان زیر ١٧ سال آسیا- ایران- ٢۰۰٩
١. ایران
٢. ازبکستان
٣. قزاقستان
۴. هنگ کویت
· دومین دوره رقابت های جوانان زیر ١٧ سال آسیا- اندونزی- ٢۰١۰
١. ایران
٢. ازبکستان
٣. کویت
۴. قزاقستان

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.