وحید رضایی: شاگردانم کم تجربه، ولی با استعدادند

تیم ملی واترپلو جوانان کشورمان خود را برای حضور در مسابقات واترپلو جوانان آسیا آماده می کند. وحید رضایی گفت: تمرینات آماده سازی تیم ملی با حضور ١٣ بازیکن ترکیب اصلی از ٢۰ شهریور ماه در استخر مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد و قرار است اول مهر ماه به سنگاپور اعزام شویم. سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان کشورمان در خصوص چگونگی انتخاب بازیکنان و ملی پوشان اظهار داشت: در مسابقات قهرمان کشوری رده سنی جوانان که اسفندماه سال گذشته برگزار شد و همچنین در تورنمنت یک هفته ای فروردین امسال اجرا شد عملکرد تمامی بازیکنان حاضر را از نظر فنی و جسمانی مورد ارزیابی قرار دادیم، بازده این رصد کلی انتخاب و دعوت ٩٨ نفر به نخستین مرحله ارودوهای انتخابی بود پس از ۴۵ جلسه تمرین از میان این تعداد ١٨ نفر به اردوهای تدارکاتی تیم ملی واترپلو جوانان دعوت شدند. وی افزود: فاز اصلی تمرینات آماده سازی تیم ملی واترپلو جوانان با حضور ١٨ ملی پوش از هشتم تیر ماه امسال به طور متمرکز در تهران آغاز و دنبال شد،‌ خوشبختانه مسئولان فدراسیون تمامی امکانات مربوط به برگزاری تمرینات سطح بالا و حرفه ای را در اختیارمان قرار دادند و ما مشکل خاصی در طول این مدت نداشتیم. رضایی گفت: با توجه به وجود محدودیت های مالی موجود نتوانستیم بازیهای تدارکاتی در خارج از کشور و یا در تهران با تیمهای مطرح خارجی داشته باشیم اما پائولو ( سرمربی تیم ملی واترپلو بزرگسالان) نهایت همکاری را با جوانان داشت به طوری که بازیهای تدارکاتی زیادی را با تیم ملی بزرگسالان انجام داده و در طول آن عملکرد ملی پوشان را به طور کامل مورد ارزیابی قرار دادیم. سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان تصریح کرد: به نظر من نیاز کلی ورزش ایران و به خصوص واترپلو مسابقات تدارکاتی است، ملی پوشان و بازیکنان با حضور در بازیهای دوستانه با تیمهای غیر خودی با تجربه تر می شوند. به طور کلی یکی از دلایل رشد واترپلو در قاره اروپا به خاطر تعداد بالای بازیهای تدارکاتی است که میان تیمهای کشورهای این قاره برگزار می شود. با توجه به این وضعیت هم اکنون در رنکینگ فدراسیون جهانی از میان پنج تیم برتر جهان فقط استرالیا جزو کشورهای غیر اروپایی محسوب می شود. وی در ادامه یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون عملکرد ملی پوشان از نظر جسمی و تعلیماتی که به آنها در طول تمرینات ارائه شده در شرایط ایده آلی هستند ما هم به حضور درخشان آنها امیدوار هستیم. اما باید بگویم، بازیکنان این تیم نسبت به تیم ملی جوانان دوره قبل کم تجربه تر هستند، ولی از استعداد و پتانسیل بسیار بالایی برخوردارند. رضایی خاطر نشان کرد: رقابتهای واترپلو قهرمانی جوانان آسیا با حضور ١۰ تیم در سنگاپور برگزار می شود و تیم ملی ایران در دور مقدماتی با تیمهای قزاقستان، سنگاپور، فیلیپین و سریلانکا هم گروه است. از میان این حریفان قزاقستان (دارنده مدال برتر دوره قبل) و سنگاپور (میزبان) جزو تیمهای مدعی محسوب می شوند. سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان گفت: این رقابتها به دلیل حضور تیمهای چین، ایران و قزاقستان از سطح بسیار بالایی برخوردار است و می توان گفت: یک دوره مسابقات قهرمانی قاره واقعی است.

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.